اولین جلسه فلسفه برای کودک با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه مرحوم ذاکری اشکذر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۵۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
 به گزارش بسیج اشکذر از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشکذر، ولی الله حفیظی, رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اعلام خبر برگزاری اولین جلسه آموزش فلسفه برای کودکان گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کارگاه‌های فلسفه برای کودک را باهدف آموزش اندیشیدن به کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها برگزار می‌کند.
وی افزود: تعدادی از کتابداران بخش کودک با شرکت در کارگاه آموزشی چهار روزه «فبک» اصول اولیه فلسفه برای کودک را آموزش دیده‌اند و قرار است این آموزه‌ها را در قالب حلقه‌های کندوکاو به کودکان و نوجوانان، منتقل کنند.
وی افزود: فبک (فلسفه برای کودک) اولین گام برای آموزش درست اندیشیدن در راستای پرورش کودکان با فرهنگ ایرانی اسلامی است و هدف از اجرای این کلاس‌ها، آموزش تفکر خلاق، تفکر نقادانه و خود مراقبتی برای فرزندان این مرزوبوم است.
حفیظی اضافه کرد: این نشست‌ها، برای تربیت نسلی متفکر و در جهت آموزش و تمرین توانایی خوب دیدن، درست گوش دادن، احترام به نظرات و انتقادات دیگران برگزار می‌شود.
وی گفت: «زندگی مثل باد است» نوشته شونا اینس (نشر لوپه تو)، نخستین کتاب انتخابی نشست آموزش فلسفه برای کودکان کتابخانه عمومی مرحوم ذاکری بود که برای مخاطبان ۱۱ و ۱۲ ساله خوانده شد.
وی افزود: در این نشست از کودکان خواسته شد سؤالات خود با موضوع کتاب را مطرح کرده و با تسهیلگری کتابدار به بیان نظرات خود بپردازند.
ارسال نظرات