مسئول بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر اینکه در کنار رشد علمی دانشجویان، پرداختن به مسائل اعتقادی، فرهنگی و تشکیلاتی باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد، گفت: دانشگاه تک‌بعدی نمی‌تواند کادر تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۴۹
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی مسئول بسیج دانشجویی استان در نشستی با حضور مسئولین فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد و کادر جشنواره دانشجویی رویش که به‌منظور هماهنگی پیرامون برنامه‌های این جشنواره ادبی هنری در دانشگاه یزد برگزار شد؛ با تأکید بر اینکه تربیت و تعالی دانشجویان در ابعاد مختلف باید موردتوجه همه دانشگاهیان باشد، تصریح کرد: پرداختن به مباحث اعتقادی، تربیتی، تشکیلاتی و کادر سازی باید بیشتر در دانشگاه‌ها موردتوجه قرار بگیرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان در این راستا ادامه داد: دانشگاه تک‌بعدی که تنها به مباحث درسی و علمی محدود شود، نمی‌تواند کادر تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع کادر سازی برای انقلاب اسلامی و آماده کردن دانشجویان برای قرار گرفتن در جایگاه‌ها مدیریتی و حساس کشور در آینده ادامه داد: موضوعاتی نظیر اینکه در ۲۰ سال آینده چه کسانی با چه توانایی‌هایی کرسی‌های هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را پر می‌کنند و پست‌های مدیریتی را تحویل می‌گیرند باید بیشتر در دانشگاه‌ها موردتوجه قرار بگیرد؛ چراکه تربیت نیرو‌های کارآمد و متعهد برای آینده کشور، باید در دانشگاه‌های امروز صورت بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به برنامه‌های محوری بسیج دانشجویی استان در طول سال افزود: برگزاری اردو‌های جهادی و راهیان نور، دوره‌های تربیتی و تشکیلاتی نظیر طرح ولایت در سطوح مختلف و برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها نیز باهدف تربیت کادر انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

راسخی با انتقاد از اینکه مسائل اجتماعی و فرهنگی آن‌طور که باید شاید موردتوجه دانشگاهیان استان قرار نگرفته، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ادبی هنری رویش باهمت بسیج دانشجویی استان و همکاری دانشگاه‌های استان یزد که در سال جاری سومین دوره آن در حالی برگزاری است، از برنامه‌هایی است که باعث شده تا جانی دوباره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان دمیده شود.

مسئول سابق بسیج رسانه استان ادامه داد: علاوه بر فضای رقابتی سالمی که در این جشنواره حاکم است؛ این مهم فرصتی برای شناسایی و رشد دانشجویان توانمند در عرصه‌های فرهنگی و هنری و به‌کارگیری آن‌ها در برنامه‌های مختلف است و به این منظور برنامه‌های جانبی مختلفی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: برترین‌های این جشنواره استانی به جشنواره کشوری ققنوس راه خواهند یافت و همچنین دانشجویان مستعد به نهاد‌های فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد.

راسخی در پایان با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی از مصادیق نفوذی است که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد، تصریح کرد: هوشیاری نسبت به این نوع نفوذ باید موردتوجه همه اقشار به‌خصوص قشر نخبه دانشگاهی قرار بگیرد.
ارسال نظرات