فرمانده بسیج شهرستان فارسان در گفتگو با بسیج:

اشتغال زنان عشایر در بهبود اقتصاد خانواده مهم است

الهام اسکندری گفت: با توجه به اینکه اهمیت اشتغال زنان عشایر در بهبود اقتصاد خانواده است از اینرو باید چالشهای اشتغال و درآمدزایی زنان عشایر رفع شود .
کد خبر: ۸۹۸۲۰۶۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

الهام اسکندری فرمانده بسیج شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به اینکه اهمیت اشتغال زنان عشایر در بهبود اقتصاد خانواده است از اینرو باید چالشهای اشتغال و درآمدزایی زنان عشایر رفع شود .

وی با بیان اینکه  زنان عشایر در زمینه تولید محصولات لبنی و صنایع دستی فعالیت خوبی را دارند افزود: از جمله مشکلاتی که در اقتصاد جامعه عشایر وجود  دارد شرایط از تولید تا بازار است که موجب شده است سطح تولیدات زنان کاهش داشته باشد. این در حالی است که تولید وظیفه سنگین زنان عشایر است.

این فرمانده بسیج بیان داشت:  انزوای جغرافیایی مناطق عشایری، عدم حمایت دولت و مسئولین و تغییر سبک زندگی عشایر و سایرین و گرایش به مصرف تولیدات صنعتی موجب مشکلات تولیدی و کاهش سطح تولیدات زنان شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: مشکلات تولیدی و کاهش سطح تولیدات زنان عشایر تعاملی است که پیامد منفی تنزل جایگاه اقتصادی زنان عشایر را به دنبال دارد.

ارسال نظرات