نمایش «سرخ و سیاه» به کارگردانی الیاس شمس‌آبادی به همراه نمایش بچه‌های توپ۲۳» به کارگردانی علی غلامی و نمایش «منطقه آرام» به کارگردانی قاسم حقیقی به عنوان گروه‌های برتر این جشنواره، به جشنواره سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۶۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی اکبر ناظری سرپرست گروه تئاتر ساحل و مسئول روابط عمومی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در گفت‌وگویی گفت: نمایش سرخ و سیاه، به نویسندگی عقیل جماعتی و به کارگردانی الیاس شمس آبادی از پدافند هوایی شهرستان بابلسر نمایشی است در قالب طنز اجتماعی، به موضوع موزه‌ای شدن نمایش‌های آیینی سنتی ایرانی که رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود می‌پردازد.
وی افزود: در این نمایش الیاس شمس‌آبادی در نقش سرخ، صالح نیکجو در نقش سیاه، یگانه شمس آبادی در نقش پری و حدیثه دادویه در نقش فرشته به ایفای نقش پرداختند و اعظم السادات حسینی به عنوان دستیارکارگردان، طراح صحنه و لباس، امیر رضا برزگر به عنوان طراح نور، هادی احمدی به عنوان مسئول موسیقی، هنگامه شمس آبادی به عنوان طراح پوستر، الیاس شمس آبادی و اعظم السادات حسینی به عنوان گریمور و رقیه احمدی منشی صحنه و دراماتوژ در این نمایش همکاری داشتند.
ناظری ادامه داد: این نمایش به همراه شش نمایش دیگر به اولین جشنواره سراسری تئاتر میثاق قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) که دوم الی ششم بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار شد راه پیدا کرد.
سرپرست گروه تئاتر ساحل پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر، خاطرنشان کرد: نمایش سرخ و سیاه پس از برگزاری جشنواره از سوی هیئت داوران در بخش بازیگری مرد رتبه نخست، در بخش بازیگری زن رتبه دوم، در بخش کارگردانی رتبه دوم، در بخش طراحی لباس، طراحی پوستر و بروشور، موسیقی و نویسندگی نیز رتبه برتر جشنواره را به خود اختصاص داد و در نهایت به دریافت لوح افتخار نمایش برتر این جشنواره نایل آمد.
وی ادامه داد: در مجموع نمایش «سرخ و سیاه» به کارگردانی الیاس شمس‌آبادی به همراه نمایش بچه‌های توپ۲۳» به کارگردانی علی غلامی و نمایش «منطقه آرام» به کارگردانی قاسم حقیقی به عنوان گروه‌های برتر این جشنواره، به جشنواره سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.
وی در پایان افزود: نمایش «سرخ و سیاه» به دلیل مضمون آیینی و سنتی علاوه برحضور در جشنواره سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نماینده ارتش مستقیما به جشنواره سراسری تئاتر ائینی و سنتی کشور راه یافت

ارسال نظرات
پر بیننده ها