خبرهای داغ:
رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري خبر داد:

استقبال گسترده از غرفه شهرداري قزوين در نمايشگاه گردشگري تهران

محمد درافشاني،سرپرست سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين از استقبال پرشور و گسترده بازديد کنندگان از غرفه شهرداري در يازدهمين نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۹۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد درافشاني با اعلام اين خبر افزود:40 برنامه فرهنگي هنري توسط شهرداري قزوين با هدف معرفي هر چه بهتر کهن شهر تاريخي قزوين در اين نمايشگاه اجرا شد.
وي اضافه کرد:به طور متوسط روزانه 10 برنامه فرهنگي هنري شاد و مفرحي توسط 48 هنرمند قزويني به نمايش گذاشته شد.
درافشاني خاطرنشان کرد: شهرداري قزوين به عنوان نماينده کهن شهر تاريخي قزوين با شعار «مقصد قزوين،دروازه بهشت» با استفاده از ظرفيت هاي نوين،دکور و چيدماني بسيار جذاب در سه بخش هويتي،تاريخي و مذهبي به معرفي شايسته شهر قزوين و افزايش سطح دانش قزوين شناسي مخاطبان در اين نمايشگاه پرداخت که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.
وي بازسازي محيطي قزوين در عصر صفوي و معرفي پوشش صفوي با هنرمندي 18 نفر از هنروران قزويني از جمله برنامه‌هاي معرفي شهر قزوين در اين نمايشگاه بود که جذابيت خاصي به استيج غرفه شهرداري قزوين بخشيده بود.
اين مسوول از اجراي زنده هنر اصيل خوشنويسي بعنوان يکي از ويژه برنامه هاي معرفي شهر قزوين در بخش هنرهاي سنتي قزوين نام برد که با هدف معرفي شهر قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران اجرا شد.
درافشاني اضافه کرد:معرفي غذاها و شيريني هاي سنتي قزوين يکي ديگر از ويژه برنامه هاي شهر قزوين در بخش هويت شناسي بود که مورد استقبال خيلي خوب مردم به ويژه بانوان قرار گرفت.
وي اظهار کرد:اجراي برنامه زنده آموزش غذاي سنتي قيمه نثار و شيرين پلو و آموزش پخت شيريني سنتي نخودي و باقلوا و پخش زنده از برنامه به خانه برمي گرديم يکي از پربينده ترين برنامه هاي اجتماعي رسانه ملي از ديگر اقدامات معرفي شهر قزوين در حوزه احياي غذاهاي سنتي قزوين است.
درافشاني اجراي ورزش هاي بومي محلي توسط 13 نفر از ورزشکاران قزويني با هدف آشنايي مردم با ورزش هاي سنتي شهر قزوين و حومه اطراف قزوين را از ديگر برنامه هاي معرفي شهر ذکر کرد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شد به ويژه در روز پاياني نمايشگاه.
وي خاطرنشان کرد:اجراي زنده گليم بافي و پن بافي، پخت نان محلي توسط هنرمندان منطقه الموت و اجراي زنده گره چيني توسط هنرمندان قزويني از جمله برنامه هاي معرفي شهر قزوين در نمايشگاه گردشگري تهران بود که تمامي اين هنرها توسط هنرمندان به شکل کارگاهي اجرا و به مخاطبان آموزش داده شد.
درافشاني اظهار کرد:اجراي زنده تمامي هنرهاي سنتي قزوين به شکل کارگاهي به مخاطبان آموزش و هويت تاريخي هنرهاي اصيل قزويني توسط اساتيد اهل فن براي آنان بيان شد.
اين مسوول معرفي مکتب تعزيه توسط هنرمندان قزويني با پوشش لباس هاي تعزيه به زبان فارسي و انگليسي در استيج داخل غرفه شهرداري قزوين و معرفي مکتب موسيقي قزوين توسط گروه موسيقي عارف در سالن خليج فارس نمايشگاه با برگرفته از اشعار عارف قزويني و ساير شاعران ايراني را از جمله برنامه هاي معرفي قزوين در اين نمايشگاه بود.
درافشاني در ادامه گفت:حضور عروسک خان عمو با هنرمندي محمد قانع با گويش شيرين قزويني يکي از بخش هاي جذاب غرفه شهرداري قزوين بود که موفق شد با لهجه قزويني ارتباط مناسبي را با مخاطبان جهت معرفي هر چه بيشتر شهر قزوين برقرار کند
وي معرفي عروسک هاي منطقه الولک قزوين،اجراي موسيقي فانتزي با استفاده از سازهاي بادي،معرفي دهکده طبيعت و بوستان ملي باراجين،معرفي موزه مردم شناسي قجر،توزيع بروشور،لوح فشرده و نقشه هايي با موضوعات معرفي کهن شهر تاريخي قزوين،پخش نماهنگ و انيميشن با محتواي قزويني شناسي را از ديگر برنامه هاي معرفي کهن شهر تاريخي قزوين در نمايشگاه گردشگري تهران برشمرد.
درافشاني معرفي اماکن و بناهاي مذهبي قزوين نظير چهار انبياء و امامزاده حسين(ع) توسط تور ليدرهاي گردشگر و اهداي لوح هاي فشرده و بروشور هاي معرفي اين اماکن از ديگر اقدامات شهرداري قزوين در اين نمايشگاه برای معرفي هر بهتر قزوين ذکر کرد.
وي در ادامه به بازديد دکترمونسان، معاون رئيس جمهوري و رئيس ميراث فرهنگي و گردشگري کشور،زاهدي، استاندار قزوين،دکتر صفري،شهردار قزوين،داوودي،رئيس شوراي شهر و اعضاي شوراي شهر قزوين،اعضاي شوراي شهر بم و تهران،رحماني، رئيس ميراث فرهنگي و گردشگري زنجان،دريادار صيادي اشاره کردو گفت: و همچنين گردشگراني از کشورهاي خارجي نظير استراليا،مکزيک،انگلستان،نروژ،لهستان،تگترکيه،تاجيکستان از غرفه شهرداري قزوين بازديد و با فرهنگ،آداب و رسوم و تاريخ قزوين آشنا شدند.
اين مسئول با اشاره به حضور موفق شهرداري قزوين در يازدهمين نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته تهران،اظهار کرد:جذب گردشگر و آشنايي مخاطبان نمايشگاه با آثار تاريخي،فرهنگي و مذهبي قزوين يکي از دستاوردهاي خوب شهرداري قزوين در اين نمايشگاه بود که در سايه همدلي و همکاري شهرداري،شوراي اسلامي شهر و سازمان هاي فرهنگي،اجتماعي و ورزشي، نوسازي و بهسازي،آمار و فناوري اطلاعات،پارک ها و فضاي سبز، باغستان ها و اداره روابط عمومي شهرداري مرکز محقق شد.
گفتني است،يازدهمين نمايشگاه گردشگري و صنايع وابسته تهران به مدت 4 روز از 3 تا 6 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 18 در محل نمايشگاه هاي دائمي تهران برگزار شد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها