خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه:
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح مهر تندرستی برای پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: این طرح با هدف اجرای نیات ۲۳۲۶موقوفه سلامت و کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آن ها در سطح ۲۷ استان کشور آغاز می شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۷۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان،  حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اجرای طرح مهر تندرستی اظهار کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی از فردا(سوم بهمن ماه) در ۲۷ استان کشور آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای کمک به بیماران بی بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه‌های بستری آنها در کشور اجرا می‌شود، گفت: در مجموع یک هزار و ۲۴۳ موقوفه مرتبط با دارو و درمان، ۴۸۳ موقوفه مرتبط با کمک به مراکز درمانی و ۶۰۰ موقوفه مرتبط با کمک به مراکز آسایشگاهی در کشور وجود دارد که باید گفت: برخی واقفان موقوفه خود را مرتبط با یک نیت وقف نکرده‌اند و ممکن است موقوفه به‌عنوان مثال مرتبط با دو نیت کمک به مراکز درمانی و کمک به مراکز آسایشگاهی وقف شده باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود: از موقوفات مرتبط با دارو و درمان ۹۱۷ موقوفه متصرفی، ۳۱۹ موقوفه غیر متصرفی و هفت موقوفه اشتراک تولیت بوده که از این تعداد نیز یک هزار و ۱۰۹ موقوفه منفعتی و ۱۳۴ موقوفه انتفاعی است.
حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه طرح ملی مهر تندرستی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات دارو، درمان، مراکز درمانی و پزشکی با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، بیان کرد:  شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفان و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان و نظام‌مند کردن آن، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه‌های بستری، دارو، درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته‌اند، در این طرح هزینه می‌شود، تاکید کرد: نیات واقفان مرتبط با دارو و درمان یک هزار و ۴۷۴ نیت است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در مجموع ۶۲۴ نوع نیت مرتبط با مراکز درمانی به ثبت رسیده است، گفت: در سراسر کشور مرتبط با مراکز آسایشگاهی در مجموع ۶۷۶ نیت وجود دارد.
حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح ، جشن ملی «مهر تندرستی» در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود، افزود: دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقفنامه و نیت واقف ترتیب اولویت بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، سادات و مددجویان اجتماعی، دانشجویان و طلاب علوم دینی، اصحاب بقاع متبرکه و دیگر اقشار نیازمند جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از نیات موقوفات مرتبط با کمک به مراکز درمانی، صرف و خرید تجهیزات بیمارستانی است که همزمان با اجرای طرح، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی خریداری شده از محل عواید موقوفات مرتبط بیمارستان ها و درمانگاه‌های مقید در وقف نامه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف یادآور شد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۰ بیمار نیازمند از طرح مهر تندرستی استفاده کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد.

ارسال نظرات