شرکت اِنی ایتالیا اعلام کرد به خاطر اینکه ابهامات زیادی در توافق هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر وجود دارد ما نمی‌خواهیم خودمان را به خاطر ایران با آمریکا درگیر کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۵۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج، گزارش داده است که بخش مهمی از صحبت‌ها درباره تحریم‌های ایران و تأثیر آن در سرمایه‌گذاری‌های بخش انرژی این کشور بوده است. 

نمایندگان دولت‌ها روی اظهارات ترامپ درباره تحریم‌های ایران متمرکز بودند. یکی از شرکت‌کنندگان گفته است که توافق برجام ضروری است اما شرایطی را برای سرمایه‌گذاری در سطح گسترده در ایران فراهم نمی‌کند.

در این میان کلادیو دسکالزی رئیس شرکت نفتی اِنی ایتالیا  گفته است ما خودمان را به خاطر ایران با آمریکا درگیر نمی‌کنیم.

شرکت انی ایتالیا هم جزو شرکت‌هایی است که همواره رقیب جدی برای دیگر شرکت‌ها برای توسعه میادین نفتی محسوب می‌شد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها به ویژه بانک‌های بزرگ همچنان نگران هستند که در تله تحریمی آمریکا نیفتند. بانک پاریباس فرانسه بیشترین جریمه را از سوی مقامات آمریکایی به میزان 8.9 میلیارد دلار متحمل شده است. دیگر شرکت‌های بزرگ هم همچنان نگران هستند که مبادا اسیر تحریم‌های آمریکا بشوند.

شرکت‌های انرژی اعلام کردند که نبود شفافیت کافی در توافق با ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش دهد در حالی که قیمت نفت با افزایش مصرف جهانی تا حدودی تقویت شده  انتظار بر این است که در سه ماهه چهارم امسال میزان مصرف جهانی به صد میلیارد بشکه در روز برسد. همچنین کارشناسان افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند.

از سوی دیگر کشورها به طور قابل توجهی به سمت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی روی آورده‌اند و می‌خواهند آن را جانشین سوخت‌های فسیلی کنند. تنها کشور امارات متحده عربی با نصب سیستم‌های انرژی نو تا سال 2030 میزان ظرفیت انرژی‌های نو را به 10 گیگاوات می‌رساند.

ارسال نظرات