خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت امام خمینی (ره)شهر محمدیه گفت:روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: سواد و رسانه.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج عبدالمجید تقی پور فرمانده حوزه مقاومت امام خمینی (ره)شهر محمدیه در جمع اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی گفت : برای هر کار و هر فعالیتی باید یک چهارچوب و قانون داشته باشیم.
وی افزود : در قرن بیست و یک که عصر ارتباطات است باید مهم ترین قوانین را برای فضای مجازی و رسانه تعیین کرد .
این مسئول ادامه داد : ذات رسانه ایجاب می کند برای جذب مخاطب بیشتر تلاش کند و ایشان تاکیید کردند مراقب جذابیت های کاذب رسانه های مجازی باشیم .
فرمانده حوزه امام خمینی (ره) شهر محمدیه گفت : فضای مجازی تبدیل به فضای حقیقی شده است. در دنیای امروز بسیاری از افراد بیشترین وقت خود را صرف فضای مجازی می کنند .
وی خاطر نشان کرد : یکی از وظایف اصحاب رسانه بیان و انتشار دهنده پیشرفت ها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است، اصحاب رسانه نباید در بیان مشکلات و نقدها جناجی عمل کنند و این در حالی است رسانه می تواند در حل مشکلات مردم ثاثیر فراوانی بگذارند .
تقی پور گفت : بحث مهمی که امروزه باید به آن توجه کرد درباره نحوه استفاده صحیح از این رسانه هاست . بنابر تشبیه رایج، رسانه نظیر چاقوست که هم فوایدی را به همراه دارد و هم ممکن است آسیب هایی را برای مصرف کنندگان بر جای بگذارد.
ایم مسئول اذعان کرد: مخاطبان رسانه باید تا حد توان از آسیب ها روی گردانند و از مزایای آن بهره کافی را ببرند. چنین بحث هایی ضرورت های تازه ای را برای جوامع علمی و فضای اجتماعی به وجود آورده است و آن ضرورت پرداختن به «سواد رسانه ای» است.
وی درپایان گفت: سواد رسانه ای یعنی : روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: سواد و رسانه.
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها