فرماندار درگز تاکید کرد: اگر بتوانیم با برنامه ریزی و داشتن طرح و ایده مناسب، درصد اعتیاد در بین افراد شهر خود را کاهش دهیم، این فرهنگ به شهر‌ها و روستا‌های همجوار سرایت کرده و با گذشت زمان ریشه اعتیاد ضعیف شده و از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۲۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدحسن فرهادی  امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد؛ مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین معضلات قرن حاضر دانست و تصریح کرد: متاسفانه علم بدون تعهد و عدم فرهیختگی بخشی از انسان‌ها این مکافات را برای جامعه ایجاد کرده است.
 
وی با بیان اینکه همزمان با شروع قرن ۲۱ مواد مخدر جدیدی وارد حیطه زندگی بشر شد عنوان کرد: امروزه با گسترش سطح فرهنگ انسان‌ها و آگاهی یافتن از آسیب‌ها و خطرات جدی مواد مخدر، اجماع جهانی برای مبارزه با آن به وجود آمده است و این موضوع همیشه به عنوان یک مشکل جدی که تهدید کننده جوامع بشری است مطرح می‌شود.
 
فرماندار درگز مطرح کرد: البته این روز‌ها مواد مخدر به عنوان یک تجارت پر سود برای خیلی‌ها مطرح است که در این زمینه کشور‌های همسایه بسیار آلوده به تولید و صادرات این مواد هستند.
 
فرهادی تشریح کرد: عدم وجود دولت در افغانستان و حاکم بودن شرایط زندگی قبیله‌ای در بین مردم آن، سبب شده به راحتی کشت و کار و خرید و فروش مواد مخدر در این کشور وجود داشته باشد.
 
وی افزود: متاسفانه مواد مخدری که جدیدا مصرف می‌شود ریشه علمی داشته و متخصصان خود باخته دانش نوین شیمی و داروسازی و پزشکی به آن دامن زده اند. اگر علم همراه با تعهد نباشد و در خدمت سرمایه قرار گیرد مکافات بسیار بزرگی را برای بشر فراهم خواهد کرد.
 
فرماندار درگز تاکید کرد: بسیاری از جوانان پاک و شریف این مرز و بوم در راه مبارزه با عاملان و توزیع کنندگان این بلای خانمان سوز جان به جان آفرین تسلیم کرده و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند تا کیان جامعه از این مشکل مصون باشد؛ بنابراین می‌طلبد مسئولان نظام و مردم شریف کشور اسلامی ایران، مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک دغدغه شخصی، خانوادگی و ملی تلقی کرده و در این مبارزه از تمام امکانات و نیرو‌های موجود استفاده کنند.
 
فرهادی گفت: بدانید مشکل مواد مخدر خاص دولت و یا ارگان‌های نظامی و انتظامی نیست، این مساله یک معضل اجتماعی است و باید تمام نهاد‌ها دست به دست هم داده و پای کار بیایند تا لحظه به لحظه مصونیت از این قضیه را بالا ببریم.
 
وی ضمن بیان اینکه متاسفانه جوانان بخش بزرگی از افراد معتاد به مواد مخدر را تشکیل می‌دهند توضیح داد: شهرداری‌ها در این قضیه می‌توانند بسیار موثر عمل کنند و با تبدیل زمین‌های بلا استفاده و رها شده به فضا‌های ورزشی و فضای سبز، تشکیل شورای محلی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مردمی نقش مهمی را در کاهش اعتیاد ایفا کنند.
 
فرماندار درگز خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات مراجعه کنندگان به دفتر فرماندار ریشه در اعتیاد و معضلاتی که در پی آن ایجاد می‌شود دارد، این اعتیاد می‌تواند با کشیدن یک نخ سیگار آغاز شده و به مواد مخدر سنتی و خطرناک صنعتی ختم شود که متاسفانه در بعضی اوقات اثرات سوء این عناصر برگشت ناپذیر بوده و بهداشت روان فرد و اجتماع را از بین می‌برد.
 
فرهادی تشریح کرد: مطمئن باشید اگر بتوانیم با برنامه ریزی و داشتن طرح و ایده مناسب، درصد اعتیاد در بین افراد شهر خود را کاهش دهیم، این فرهنگ به شهر‌ها و روستا‌های همجوار سرایت کرده و با گذشت زمان ریشه اعتیاد ضعیف شده و از بین خواهد رفت.
 
وی هشدار داد: همه ما باید بدانیم یک لحظه غفلت منجر به آسیب‌های فراوانی بر ما خواهد شد و همگان را گرفتار خواهد کرد. در این راه هیچ تفاوتی هم بین یک فرد معمولی و مسئول وجود ندارد.
 
فرماندار درگز تصریح کرد: فرد آلوده به مواد مخدر کارایی سازمانی خود را از دست خواهد داد، دچار افسردگی شده و ممکن است از کار اخراج شود، از خانواده طرد می‌شود و در نهایت تن به جنایات وحشتناکی خواهد داد که برای انسان‌های عادی بسیار تعجب آور و بهت انگیز است.
 
فرهادی تاکید کرد: مساله مبارزه با مواد مخدر رسالت تک تک افراد جامعه است و باید تلاش کنیم تا شهر و کشور خود را به یک محیط سالم و عاری از اعتیاد تبدیل کنیم. وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر، می‌توان با استفاده از جشن‌های انقلاب فضای با نشاطی در جامعه ایجاد کرد و هشدار‌های مصونیت از مواد مخدر را در مراسمات این ایام به مردم ارائه داد.
 
فرماندار درگز با اشاره به نقش بسیار موثر وجود شغل در کاهش اعتیاد به مواد مخدر تبیین کرد: به هر میزان که در تولید شغل موفق باشیم، به همان نسبت توانسته ایم به صورت عملی با مواد مخدر مبارزه کنیم.
 
خاطر نشان می‌شود در پایان این مراسم، مسئولان نهاد‌های دولتی به بیان ایده‌ها و نظرات و تشریح راه‌های مبارزه با مواد مخدر پرداختند و پیشنهادات مناسب با عنوان مسئولیتی خود را ارائه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها