خبرهای داغ:
نشست بصیرتی سرگروه ها و مربیان حلقات صالحین حوزه مقاومت بسیج شهری ثارالله شهر آبیک برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۸۱۷۶۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد پنجی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که باید وضعیت کلی و کلان را ببینیم و مقایسه کنیم با وضعیت قبل از انقلاب که تغییرات را مشاهده کنیم البته بعضی مواقع مواردی اتفاق می افتد که به این مسائل کلی سایه می اندازد.
وی افزود: این وضعیت کلی یک وظعیتی است که مورد دقت ودغدغه تمامی مردم است که به آن توجه دارند وآن ارزیابی که ما میخواهیم ارائه دهیم چه ارزیابی است.
حجت الاسلام پنجی تصریح کرد: مهم ترین محور های این ارزیابی اولینش امنیت است دومین آن استقلال و آزادی و عدالت و مردم سالاری شاخصه های این موضوعات است و در مرحله آخر پیشرفت ملی مورد ارزیابی است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مسائل ومحور هایی که ارزش تلقی میشوند امنیت واستقلال است همان طور که به آن نیاز داریم باید تقویت نیز بکنیم وی افزود: امنیت دارای ابعادی میباشد که مهم تر از امنیت، احساس امنیت است واین احساس را می توان در بین مردم دید.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه آبیک بیان کرد: مهم ترین محور در بعد استقلال، استقلال سیاسی است که همان طور که نیاز به وجودش میباشد باید نیز تقویت شود و این متناظر به وزارت خارجه می باشد.
وی افزود: در بعضی از مقاطع، ما برخی سرمایه های مادی ومعنوی خود را از دست دادیم که در سلسله قاجار مانند قرارداد های ترکمن چای نمونه ای از این وابستگی است که البته در دوران پهلوی نیز تصمیماتی را بیگانگان برای ما می گرفتند و شاه و اطرافیانش اجرا می کردند همین امور استقلال سیاسی ما را نیز از بین می برد.
وی خاطر نشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران این‌استقلال را به دست اوردیم والبته با استقلال سیاسی باید موعظه باشد که به معنی قطع ارتباط با دنیا و کشور های دیگر باشد بلکه به این معناست که تصمیمات کشور باید در داخل کشور گرفته شود.
حجت الاسلام پنجی بیان کرد: در حوزه مسائل دفاعی و توان دفاعی در بعد امنیت برجستگی زیادی داریم که با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست و اشرافیت اطلاعاتی و برآورد اطلاعاتی نیز در سایه این سامانه ها پیشرفت نموده وشکل دیگر آن امنیت داخلی است که به شکرانه حضور مدافعانه حرم میباشد وهمچنین اتخاذ سیاست هایی که در منطقه دارند نیز باعث این امنیت در داخل شده است.
وی در خاتمه افزود: مردم سالاری محور عظیم این انقلاب است و نباید کم گرفته شود و جا دارد که با کشور های دیگر و حتی قبل انقلاب مقایسه شود و امروز مردم به شکل مستقیم وغیر مستقیم در انتخاب کار گزاران کشور دخیل هستند که نشانه مردم سالاری واقعی این نظام است که مدیون امام راحل هستیم که مردم را باور داشت.
6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها