فرمانده سپاه عشایر فارس از برگزاری ۲۰۰ برنامه با محوریت پیروزی انقلاب و ایام فاطمیه در حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج عشایری استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۱۷۳۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج،" عیسی افسری" فرمانده سپاه عشایر فارس در نشست خبری پیرامون برنامه‌های دهه فجر در اداره کل امور عشایر استان فارس، اظهار داشت: در دهه‌ فجر با توجه به هم‌زمانی با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، ۲۰۰ برنامه در سطح حوزه سرزمینی مناطق عشایرنشین توسط پایگاه‌های مقاومت عشایر با رویکرد پیروزی انقلاب و ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سپاه عشایر شامل برگزاری یادواره شهدا و اردوهای راهیان نور، افزود: در حوزه تربیتی سپاه جهت ایفای نقش مکمل برای خانواده‌ها و آموزش‌ و پرورش، حلقه‌های تربیتی عشایرنشین را راه‌اندازی شده است

فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینکه سپاه و بسیج مستضعفین نمی‌تواند کار دولت را ادامه دهد، گفت: به‌عنوان تسهیل‌کننده ارتباط بین مسوولان و عشایر به فعالیت می‌پردازیم و به دنبال کمک به بازسازی کشور و رونق به کسب‌وکار مردم هستیم.

افسری تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون مبلغی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در حوزه‌های پرورش دام، طیور، کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع‌دستی جهت رونق اشتغال به مردم عشایر در سطح فارس پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۶۰ نفر در چهار سال گذشته، ادامه داد: علاوه بر ۵ میلیارد تومان، در سال جاری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات، از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان باهدف ایجاد اشتغال در حال پرداخت است.

فرمانده سپاه عشایر فارس بیان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در قالب اردوهای یک‌روزه که از سال جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روز درزمینه‌ کمک در برداشت محصولات کشاورزی و ساخت‌وساز، در قالب گروه‌هایی متشکل از جوانان عشایر به مناطق موردنظر اعزام می‌شوند.

افسری مطرح کرد: در سال جاری اردوهای جهادی ۷ روزه، ۴۵۰ نفر روز ارائه خدامت داشتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اقتصاد مقاومتی سپاه عشایر، خاطرنشان کرد: تسهیلات در زمینه‌های صنایع‌دستی به‌ویژه بافندگی، کشت گیاه خانگی و پرورش ماکیان ارائه‌شده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس مطرح کرد: یک هزار قبضه سلاح مجوزدار متناسب با کوچ‌نشینی به همراه آموزش بین عشایر کوچ رو و عشایر ساکن توزیع‌شده است.

 

 

ارسال نظرات