خبرهای داغ:
۲۰۰مورد پایش آنفلانزا روزانه به صورت فعال و غیرفعال روزانه در سطح شهرستان صورت می گیرد؛ که از این تعداد ۱۲۰ مورد پایش مرغداری ها می باشد.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۶۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

آیروم رئیس اداره دامپزشکی ماکو در گفتگو با خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی گفت: در کشور کانون های زیادی در رابطه با آنفلانزای پرندگان داریم که متاسفانه استان همجوار ما آذربایجان شرقی نیز یکی از این کانون ها می باشد؛ اوایل سال مواردی از این بیماری در روستای هندوار گزارش شد که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که پایه بیماری در ماکو نبوده و عامل از شهرهای آذربایجان شرقی توسط یکی از اهالی خریداری و به ماکو منتقل شده بود.

وی ادامه داد: با این حال ما در اداره دامپزشکی تصمیم گرفتیم که کل طیور روستا را معدوم کنیم و ریسک نکردیم؛ خوشبختانه در زمینه طیور صنعتی در سطح شهرستان تا به امروز با هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان برخورد نکرده ایم؛ این اداره برای پیشگری از ابتلای طیور سنتی با توجه به اینکه در فصل آنفلوانزا نیز قرار داریم، اقدام به برگزاری کلاس هایی برای آشنایی روستاییان منطقه با مراحل پیشگیری از این بیماری کرده ایم که کماکان نیز ادامه دارند .

آیروم افزود : ۲۰۰مورد پایش آنفلانزا  روزانه به صورت فعال و غیرفعال روزانه در سطح شهرستان صورت می گیرد؛ که از این تعداد ۱۲۰ مورد پایش مرغداری ها می باشد که بصورت روزانه و منظم صورت میگیرد، بقیه موارد نیز پایش روستاها و تالاب های منطقه در حد کنترل و پیشگیری و بصورت مداوم و روزانه صورت می گیرد.

 رئیس اداره دامپزشکی ماکو در ادامه گفت: ماهانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ کانتینر فرآورده های دامی ( که اکثرا شامل مرغ،تخم مرغ،گوشت،سوسیس و کالباس و ..) از مرز بازرگان با نظارت کامل قرنطینه دامی به مقصد کشورهای آسیای میانه ترانزیت می شود .

وی همچنین خبر از واردات روزانه تخم مرغ خوراکی به کشور در جهت تنظیم قیمت بازار داخلی  داد.

ارسال نظرات