خبرهای داغ:
فرماندار هریس:

آموزش خودامدادی ضرورت کاهش تبعات حوادث طبیعی

فرماندار هریس در نشست مشترک کمیته مدیریت بحران و پدافندغیرعامل این شهرستان، آموزش خود امدادی برای نفراتی از هر خانواده را عامل مهمی در تسهیل امدادرسانی به مردم در مواقع بحرانی و حوادث طبیعی دانست.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۲۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی از کلیه ادارات و بویژه هلال احمر خواست برنامه های آموزشی و ترویجی را در کلیه شهرها و روستاها پیاده کنند.
وی بر ضرورت ایجاد هسته های واکنش سریع در ادارات و ارتباط مستمر این گروهها با همدیگر تاکید کرد و گفت: همکاری ادارات زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل شهرستان بویژه دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه ناحیه هریس برای مقابله با حوادث و کنترل اپیدمی بیماریهای دام و طیور و بویژه آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری تب برفکی ضروری است.
تقویمی شرایط کنونی جامعه را بسیار متفاوت تر از دوران گذشته دانست و گفت: افزایش امکانات و روند صعودی مسافرت ها و مراودات بین شهرها و روستاها، نیاز به زیرساخت های ارتباطی و همچنین امکانات امنیت جاده ای را الزامی کرده است.
وی از واکنش مناسب ادارات مسوول و شهرداریهای تابعه در بازگشایی معابر و جاده ها در جریان برف و کولاک اخیر قدردانی کرد .
فرماندارهریس گفت: در صورت ضرورت و اعلام نیاز جمعیت هلال احمر شهرستان، نیروی انتظامی و سپاه ناحیه هریس در مدیریت و کنترل حوادث غیر مترقبه با این جمعیت همکاری می کنند.
وی با تاکیدبر افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین، از دامپزشکی شهرستان خواست از توان بخش خصوصی به منظور تسریع در این امر استفاده کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها