فرمانده بسیج شهرستان فارسان در گفتگو با بسیج:

روستاییان و عشایر نقش اساسی در رونق اقتصادی دارند

الهام اسکندری گفت:روستاییان و عشایر نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ استقلال اقتصادی کشور و رونق اقتصادی دارند، و رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاییان و عشایر نقش مهمی در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۱۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

الهام اسکندری  فرمانده بسیج شهرستان فارسان واقع در استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: معمولاً دام به عنوان منبع اصلی تأمین سرمایه جامعه عشایری به حساب می‌آید دامداری سهم مهمی در توسعه روستایی و کشاورزی ایفا می‌نماید. این بخش، تولیدکننده غذا، ارتقاءدهنده سطح تولیدات زراعی و فراهم‌کننده خدمات و کالاهای اقتصادی مازاد و درآمد نقدی است. بنابراین توجه به عشایر توجه به تولید، ایجاد اشتغال و پایداری زندگی سالم است.

وی با بیان اینکه مرتع در زندگی عشایر دارای اهمیت حیاتی است افزود: ظرفیت مراتع، تناسب میان مرتع و دام، به نحو مطلوبی باید حفظ  و افزایش یابد. توجه به حل مسائل و مشکلات دامداران عشایر بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه اگر دامداران به دلیل مشکلات عدیده ‏ای مانند گرانی نهاده ‏های تولید و علوفه ‏های دامی از ادامه کار در این زمینه باز بمانند، زندگی روزمره همه اقشار جامعه با مشکلات بزرگ روبه ‏رو می ‏شود.

این فرمانده بسیج در پایان افزود: روستاییان و عشایر نقش اساسی و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ استقلال اقتصادی کشور و رونق اقتصادی دارند، و رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاییان و عشایر و  بر طرف شدن مشکلات و محدودیت‌های آنان نقش مهمی در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار