مدیر گروه بازرگانی آمریکن گفت که مقامات چینی اعلام کردند در صورتی که آمریکا به جنگ اقتصادی با چین دامن بزند چین نیز تلافی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۸۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر گروه بازرگانی آمریکن گفت: مقامات چینی به طور شفاف به وی گفته‌اند در صورتی که دونالدترامپ اقدامات اقتصادی علیه چین را دامن بزند انتقام خواهند گرفت.

بیلیام ضریت، دبیر اتاق بازرگانی آمریکا در چین تأکید کرد: البته مقامات چینی جزئیات انتقام و مقابله به مثل احتمالی چین را اعلام نکردند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: آنها در این زمینه درباره طرح کلی تلافی کردن اقدامات آمریکا سخن می‌گویند و هنوز درباره جزئیات صحبت نکردند. ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح افزایش تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم، ماشین لباسشویی و بسیاری از کالاهای چینی وارداتی به آمریکا را تأیید کرده است.

واشنگتن مدعی است: چین با عرضه زیر قیمت و دامپینگ این کالاها قصد دارد به شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری به چین فشار وارد بیاورد.

ضریت با اشاره به این تصمیم دولت آمریکا گفت: اگر این اتفاق بیفتد مقامات بلندپایه چینی به من گفته‌‌اند که تلافی خواهند کرد.

وزیر بازرگانی چین نیز پیش‌تر گفته بود چین قاطعانه از منافع خود در برابر این تصمیم آمریکا دفاع خواهد کرد.

لستر راس یکی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در چین گفت: مقامات آمریکایی اعلام کردند به زودی نتایج بررسی فشار چین به شرکت‌های آمریکایی را منتشر خواهند کرد.

مقامات چینی دولت ترامپ را متهم کرده‌اند که نظام بازرگانی بین‌المللی را از طریق اعمال قوانین یکجانبه آمریکا به جای در نظر گرفتن قوانین سازمان تجارت بین‌الملل به خطرا انداخته‌اند.

راس معتقد است: اقدامات تلافی‌جویانه چین در برابر آمریکا می‌تواند شامل محصولات کشاورزی و هواپیماهای صادراتی آمریکا به این کشور شود.

وی ادامه داد: چین نیز می‌تواند تحقیقات ضد دامپینگ مشابهی را علیه کالاهای آمریکایی کلید بزند.

به طور معمول شرکت‌های خارجی که می‌خواهند در چین فعالیت کنند باید با یک شرکت چینی شراکت کنند و همین امر زمینه انتقال فناوری به شرکت‌های چینی را نیز فراهم می‌کنند بر همین مبنا وزیر فناوری چین اتهام فشار علیه شرکت‌های آمریکایی برای تصاحب فناوری شرکت‌های آمریکایی را رد کرده است.

ضریت تأکید کرد: شرکت‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین از طریق مذاکره جلوگیری کنند اما مذاکرات در این زمینه تاکنون پیشرفت کمی داشته و نتوانسته شرایط عادلانه‌تری را برای شرکـت‌هایی آمریکایی در چین فراهم کنند.

ارسال نظرات