فقیر پروری، دور از شان نظام اسلامی بوده و در فرهنگ دینی و مذهبی، مورد استقبال قرار نمی گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۶۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه بدنه کارشناسی و مدیریتی باید راهبری مناسبی در مجموعه داشته باشد، گفت: افکار و نظرات باید در جهت تشکیل اتاق فکر در کمیته امداد، متمرکز و به گونه ای تدوین و مطالعه شود تا کمیته امداد، به نقطه ای برسد که به یک شرکت بزرگ اقتصادی تبدیل شود و تمام افراد تحت پوشش در جهت رفاه نسبی و سرمایه گذاری کلان از درآمد آن بهره مند شوند.

اسدا... درویش امیری با بیان اینکه ایران، کشوری بزرگ و ثروتمند است، اگر مدیریت صحیح مالی بر منابع کشور وجود داشته باشد و تعاملات منطقی و درست با مجامع بین المللی برقرار شود، ایران به کشوری در دنیا تبدیل می شود که هیچ نیازمندی در کشور، پیدا نمی شود که تقاضای کمک کند، افزود: فقیر پروری، دور از شان نظام اسلامی بوده و در فرهنگ دینی و مذهبی، مورد استقبال قرار نمی گیرد، فقیر پروری باید در نظام جمهوری اسلامی، مذمت شود؛ چرا که باید از فقرا به گونه ای حمایت شود تا آنها روش کسب روزی عزتمندانه و با کرامت را بیاموزند.

وی با تاکید براینکه ایران همیشه در طول تاریخ، ملتی شرافتمند داشته و دنیا به جمهوری اسلامی به چشم بزرگی و عظمت نگاه می کند، اظهار داشت: تا روزی که در جامعه، افراد محتاج و نیازمند وجود داشته باشد، مسئولان مکلف و موظف اند تا به این قشر کمک کنند؛ چرا که مسئولین، روزی خرسند خواهند بود که هیچ فردی برای دریافت کمک نقدی به کمیته امداد مراجعه نکند.

استاندار زنجان یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی مناسب برای خانوارهای تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: این مهم باید بسیار پیش تر از این، در محور ماموریت های کمیته امداد قرار می گرفت؛ به عبارت دیگر باید به جای نان دادن، نحوه نان درآوردن و نان خوردن به افراد نیازمند، آموزش داده می شد.

وی تامین و ارائه تسهیلات به مددجویان را یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در جهت اشتغالزایی برای جامعه هدف این نهاد دانست و گفت: خوشبختانه کمیته امداد استان زنجان در بخش های خود اشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی برای جامعه هدف خود با برقراری تعامل مناسب سایر دستگاهها بسیار موفق عمل کرده است.

درویش امیری ادامه داد: با تمام مشکلات موجود، کمیته امداد استان زنجان توانسته است با بانک ها و بدنه کارشناسی آن، تعامل خوب و مناسبی برقرار کرده و ضمن بهره مندی از سقف تسهیلات خود، نسبت به تامین تسهیلات تکلیفی برای مددجویان تحت حمایت، گام های اساسی بردارد.

وی همچنین گفت: کمیته امداد استان زنجان الگوی مناسبی در حوزه تعامل با بانک ها بوده و حاصل پیگیری در حوزه اشتغال موفقیت این نهاد در ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جامعه هدف خود بوده است.

 

 

ارسال نظرات