با حضور فرمانده سپاه سلمان

اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبگان استان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد

با حضور مسئولان و فرمانده سپاه سلمان ،اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبگان استان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۸۱۴۲۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،فرمانده سپاه سلمان  در اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۸۶ شهید دانش آموز و ۵۶ شهید معلم و ۹۶ شهید دانشجو و ۱ شهید استاد دانشگاه اظهار داشت: در محفل شهدای عزیز فرهنگی؛ شهدای آموزش و پرورش و شهدای دانشگاهی هستیم که جان خود را برای حفظ آبروی ملت ایران و تمامیت ارضی در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا قدرت بازدارندگی به ما بخشیدند افزود: بزرگی و عزت ملت ایران در گرو جانفشانی این بزرگمردان و ایثارگران واقعی است.

وی بیان داشت: کوچکترین شهید اهل سنت سیستان و بلوچستان سبیل اخلاقی با ۱۱ سال و ۸ ماه و کوچکترین شهید اهل تشییع استان شهید سید محمد هاشمی است.

سردار معروفی اضافه کرد: برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش‌های الهی انسانی همه اقوام و مذاهب به پا خواستند و در این آرمان بزرگ نقش داشتند.
 
وی اظهار داشت: اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبگان استان یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان است که رسالت آن استقامت و صراط مستقیم است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه این رسالت در استقامت در برابر دشمنان و پیروز‌ی بر آن‌ها معنا پیدا می‌کند، افزود: یکی از رموز موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تبعیت از امام عصر خویش بود و این ویژگی هم اکنون عزت و سربلندی ملت ایران را رقم زده است.

وی با اشاره به کوچکترین شهید دفاع مقدس استان شهید سبیل اخلاقی، تصریح کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس با رمز اتحاد و ایمان به خدا به وقوع پیوست.

فرمانده سپاه سلمان گفت: اگر ایمان و اعتقاد به معاد رزمندگان نبود پدیده شوم جنگ به حماسه دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد.

سردار معروفی افزود: بمناسبت کنگره ملی شهدای استان تا کنون ۳۸ یادواره در استان برگزار شده که اجلاسیه شهدای جامعه روحانیت از جمله آن‌ها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در قالب کنگره ملی شهداء در حال اجرا است که خروجی آن‌ها عمل کردن به سیره و روش شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس می باشد.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبه کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از سپاه پاسداران و آموزش و پرورش و بسیج استان گفت: بزرگداشت خاطره شهدا نشانگر تقوای دل‌ها است و امیدواریم ما بر این عهدی که با شهیدان بسته ایم استوار بمانیم.
وی با بیان اینکه شهدا سند حقانیت و عزت ما هستند افزود: شهدا گواه راستین برای استدلال و سربلندی ملت هستند و شهادت تکیه گاه عظیمی است که ملت با استقامت بماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه شهادت تحکیم دهنده وحدت ملت، تمامیت ارضی و پیوستگی آحاد ملت است، خاطر نشان کرد: امروز در جهان اسلام هرجا صحبت از استقلال و آزادگی و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است مثالی بر مقاومت شهیدان در دفاع مقدس و همه عرصه‌های انقلاب اسلامی است.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: امروز آوازه شهدای ما نه تنها در ایران و مرز‌های شرقی و غربی بلکه در هر جا حمایت از محرومان و مظلومان است شنیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: اینکه به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت عهده دار نظام سازی، ملت سازی و دولت سازی هستیم را وظیفه میدانیم. آموزش و پرورش تنها دستگاهی نیست که بخواهد کودکان را کودک یاری یاد دهد بلکه دستگاه تعلیم و تربیت است که رسالت سنگینی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه نظام‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، خاطر نشان کرد: دولت اگر بتواند دانش آموزان را خوب و توانمند تربیت کند دولتمردان آینده هم در میان همین دانش آموزان هستند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دولت سازی هم وظیفه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم آینده را تضمین کنیم نیازمندیم که هویت اسلام، ایران و انقلاب را در تمام برنامه‌های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش جاری کنیم.
وی با اشاره به آموزه‌های ایثار و شهادت و یادنامه شهیدان از شهیدان سهام خیام تا فهمیده و باکری و خرازی در کتب درسی ادامه داد: امروز مفتخریم که در پایه دوازدهم یاد و نام شهید حججی را در کتاب‌های درسی بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: این‌ها کافی نیست باید تلاش مستمر کرد تا آینده از نام و یاد شهیدان آکنده باشد و ما در فضایی تنفس کنیم که آن فضا فضای ایثار و از خودگذشتگی برای دفاع از اسلام، قرآن و ایران باشد و این را دستگاه تعلیم و تربیت در سرلوحه عمل خود قرار داده که باید بر این امر استوار بمانیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با گرامیداشت یادو خاطر شهدای دانش آموز ، فرهنگی و شهدای استان اظهار داشت: اجلاس شهدای فرهنگی و نخبگان استان بهانه‌ای برای تجلیل از ۳۰۰ شهید عرصه علم و دانش و فرهنگ است.

نخعی افزود: شهدا، رزمندگان ایثارگران سند‌های افتخار این سرزمین هستند و به وجود آنان افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها و برگزاری اجلاسیه‌های شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ و شهادت دارد.

وی ادامه داد: امروز اجلاسیه شهدای فرهنگی پایان کار نیست بلکه آغاز و شروع یک حرکت عظیم است،تا یکبار دیگر به سیره و روش شهدا برگردیم و با آن‌ها پیمان ببندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ماباید ادامه دهنده راه آنان باشیم و در مسیر خدمت به شهدا ء حرکت کنیم.

گفتنی است: در پایان این مراسم از تمبر یادبود شهدای فرهنگی و نخبه استان رونمایی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار