خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا:

استقاده از انگیزه مردمی در برنامه های دهه فجر مهم است

امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا اذعان کرد: نهادها و ارگان هایی همچون بسیج، سپاه، دفاتر ائمه جمعه و حتی دولت نیز در این ایام می بایست تنها ناظر و مشوق کار بوده و اصل فعالیت ها را به مردم بسپارند.
کد خبر: ۸۹۸۱۴۱۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و همچنین تبریک و گرامیداشت دهه فجر پیرامون برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که متوجه جشن های این ایام است، تکراری بودن و ثابت ماندن کیفیت و کمیت آن ها می باشد.
وی تبیین کرد: طی سال های پس از انقلاب اسلامی، قریب به اتفاق برنامه های انتخابی به منظور گرامیداشت ایام دهه فجر یکسان و ثابت بوده و تغییراتی هم که در بسیاری از سنوات برای این ایام در نظر گرفته شده، موفق نبوده است.
امام جمعه بوئین زهرا ابراز داشت: یکی از روش های مهم برای تحول و تنوع در اجرای این برنامه ها استفاده از نیرو و انگیزه‌ی مردمی است به گونه ای که برگذاری این برنامه ها به مردم و نهادهای مردمی واگذار شود که یقینا جاذبه بیشتر و بهتری نیز خواهد داشت.
وی در ادامه به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی برگذارشدن هرچه بیشتر مراسمات اینچنینی اشاره نمود و در ادامه عنوان کرد: سایر نهادها و ارگان های همچون بسیج، سپاه، دفاتر ائمه جمعه و حتی دولت نیز در این ایام می بایست تنها ناظر و مشوق کار بوده و اصل فعالیت ها را به مردم بسپارند.
زرینه افزود: بارها شاهد آن بوده ایم که هر کجا مردم خود به صحنه بیایند موفقیت چشمگیری همچون راهپیمایی ها و انتخابات ها درپیش خواهد بود و این بار نیز کار را به مردم بسپاریم چرا که اینگونه بیشتر اعتقاد خواهند داشت که این انقلاب از آن خود آن هاست.
امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا تصریح کرد: نکته بعدی، اهمیت ورزی به انتخاب سخنران در مراسمات می باشد به گونه ای که سخنرانان بیش از خود مراسمات تعریف شده هستند.
وی نیاز مراکز آموزشی برای انتخاب سخنران را تنوع در انتخاب آن و تنوع در کیفیت و محتوای سخنرانی ها دانست و همچنین اذعان داشت: فن بیان گویندگان و تنوعی که در بیان دستاوردهای انقلاب و مفاسد پیش از انقلاب دارند می تواند بسیار تاثیرگذاربوده و آثار سوئی که امروز فضای مجازی بر تفکر جوانان دارد را به نوعی کمرنگ تر سازد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته تنها مولفه مورد نیاز در سخنرانان این مراسمات اخلاص بود اما در عصر حاضر این مولفه لازم است اما کافی نخواهد بود و نیاز است که این ویژگی در کنار سایر ویژگی ها همچون ولایت مداری و ارزشی بودن در سخنران گردهم آیند.
زرینه مطرح کرد: با توجه به اینکه کشور امروز در بحران های اقتصادی و چالش های معیشتی بسیاری قرار گرفته است اما در این ایام آنچه که باید برجسته شود و بیش از مسائل دیگر به آن پرداخته شود دستاوردها و موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی است و نه چالش های سیاسی.
امام جمعه شهرستان بوئین زهرا گفت: مقام معظم رهبری بارها در عمل پذیرش خود در رابطه با دموکراسی را نشان داده اند و مردم نیز با تاسی از ایشان می بایست اینگونه رفتار کنند، پس در این ایام سعی شود بیش از پیش به انقلاب و آرمان ها و اهداف امام پرداخته شود.
وی در خاتمه اضافه کرد: در طی این سال ها بارها اندیشمندان و تحلیلگران غرب امام(ره) و مقام معظم رهبری را مصداق مسیح در عصر حاضر خوانده اند و روا نیست اجازه دهیم دشمن از این ایام با حیله خود بهره ببرد که نیاز است تلاش و تمرکز خود را در حفظ وحدت و انسجام بیش از پیش مردم حول محور فرمایشات امام(ره) و رهبری قرار دهیم.
1006/ت60/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها