خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

احیای حوزه فرهنگی با دمیدن روح حیات معنوی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه تهدیدها تبدیل به فرصت شوند، گفت: احیای حوزه فرهنگی با دمیدن روح حیات معنوی محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۷۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای محمد درافشانی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه می‌باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها می‌باید از فرصت‌هایی که در اختیار دارند به خوبی بهره ببرند و تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: از منظر دینی بندگان شایسته کسانی هستند که از فرصت‌هایی که در اختیار دارند برای اقامه دین بهره می‌برند که اجرای عدالت، تقویت فرهنگ عمومی، تحول در اقتصاد، تجارت، سبک زندگی اسلامی و قضاوت، مصادیقی از اقامه دین به شمار می‌آیند.
امام جمعه قزوین در این خصوص افزود: اقامه نمازی که در قرآن تأکید شده انسان را از فحشا و منکر حفظ می‌کند، صرف نماز خواندن نیست چرا که انسان‌ها می‌توانند نماز بخوانند و دروغ بگویند و یا سایر منکرها را نیز مرتکب شوند اما اگر نماز را اقامه کنیم نمی‌توانیم مرتکب خلاف شویم و این نماز انسان را از گناهان حفظ می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در منابع دینی تأکید شده است همانطور که نماز ستون دین است، ولایت نیز ستون نماز و اجزای دیگر دین است و نقش کلیدی دارد.
وی در ادامه به اهمیت حوزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: می‌باید هر روز بیش از گذشته حوزه فرهنگی را مورد توجه قرار داده و روح حیات معنوی بر آن دمیده شود و همه مسئولان و کسانی که دغدغه دینی دارند در این راستا رسالت جدی بر عهده دارند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها