قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۳۵ دلار و ۹۳ سنت رسید.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۱۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که ارزش دلار آمریکا بالا رفته و بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز افزایش یافته است، قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت. تجار در انتظار نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا و سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره در سال جاری هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1335 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه نیز 0.7 درصد افت کرده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.4 درصد کاهش به 1334 دلار و 20 سنت رسید.

از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت طلا 2.5 درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از کاهش ارزش دلار بوده است. دلار آمریکا هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی شاهد افت ارزش بود و روز جمعه به پایین ترین رقم در طی 3 سال گذشته رسید. دلار در مسیر ثبت بیشترین کاهش ارزش ماهیانه از مارس 2016 تاکنون قرار دارد.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود که امروز آغاز می شود، نرخ بهره را تغییر ندهد. اما سرمایه گذاران روی ارزیابی بانک مرکزی آمریکا از وضعیت اقتصاد و نرخ تورم در این کشور تمرکز خواهند کرد تا سر نخ هایی از چشم انداز آینده سیاست پولی این بانک به دست آورند.

از زمان نشست قبلی فدرال رزرو در ماه دسامبر تاکنون قیمت طلا بیش از 8 درصد رشد داشته است.

تحلیلگران موسسه یو بی اس در یادداشتی نوشتند: «طلا به شکل غافلگیرکننده ای رابطه معکوس خود با افزایش نرخ بهره را کنار گذاشته و از زمان نشست قبلی فدرال رزرو به این طرف نرخ بهره و قیمت طلا به صورت همزمان افزایش یافته است... ما معتقدیم به هم خوردن این رابطه بیشتر یک پدیده موقتی است تا یک تغییر رژیم.»

ارسال نظرات