رئیس اداره گمرک بانه گفت:میزان ارزش صادرات کالا از بازارچه مرزی سیران بند بانه طی ده ماه گذشته سال جاری به اقلیم کردستان عراق به ۴۹ میلیون دلار رسیده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۵۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید سنجابی اظهار داشت: میزان کل صادرات از بازارچه مرزی سیران بند بانه به اقلیم کردستان عراق در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری به ارزش ۴۹ میلیون دلار بوده است.

وی حجم کالا‌های ارسال شده از مرز سیران بند بانه به اقلیم کردستان عراق را در مدت مذکور ۱۵۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: بر اساس این آمار میزان صادرات از بازارچه مرزی سیران بند در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته به لحاظ حجمی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سنجابی در مورد عمده اقلامی که در این مدت به کشور عراق صادر شده، اظهار داشت: مصالح ساختمانی (سیمان)، کیف و کفش چوب، میوه و مصنوعات پلاستیکی از جمله اقلامی است که به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

رئیس اداره گمرک بانه تصریح کرد: به لحاظ ارزش ریالی نیز در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته در ده ماهه نخست امسال ۱۵۶ درصد افزایش داشته ایم.

وی الکترونیکی کردن رویه صادرات و در همین راستا راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از مرداد ماه سال ۹۵ در گمرک سیران بند بانه را از دلایل اصلی رشد صادرات در بانه برشمرد و تصریح کرد: پس از راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در مدت مذکور شاهد رشد روز افزون صادرات در بانه بودیم.


سنجابی با بیان اینکه در تقویم جهانی ۶ بهمن ماه بعنوان روز جهانی گمرک نام گذاری شده است گفت: سازمان جهانی گمرک هر ساله شعاری برای این روز در نظر می‌گیرد که شعار امسال سازمان جهانی گمرک برای این روز با عنوان "محیط کسب و کار امن لازمه توسعه اقتصادی است" نامگذاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: گمرگ کشور نیز در چند سال اخیر با الکترونیکی کردن روند صادرات و واردات شاهد موفقیت‌های خوبی بوده است بطوریکه کسب مقام اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کسب عنوان دوم مبارزه با قاچاق در بین گمرکات جهانی از جمله این موفقیت‌ها بوده است که میتوان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات