فرمانده ناحیه بسیج سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: نقش آموزش در توسعه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه مهم و ضروری است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۰۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ علی غضنفری با اشاره به حمایت قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: لازم است بسیجیان قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و امر به‌ معروف و نهی از منکر در قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسّس مشخّص شود.

وی تصریح کرد: طبق ماّده چهار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مراتب امر به‌ معروف و نهی از منکر، زبانی، نوشتاری، قلبی و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه امام رضا (ع) دشتی تأکید کرد: در اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر مگر در مواردی که قانون تجویز می کند نمی‌توان متعرض جان، مال، حیثیّت، مسکن، شغل، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد.

وی با بیان این‌که اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند، افزود: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به‌ عنوان امر به‌ معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افتراء، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید و مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی تأکید کرد: طبق ماده هفت این قانون، مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات