مشاور فرماندار میبد در امور بانوان و خانواده در مراسم جشن بزرگ بانوان میبدی، با توجه به اینکه بانوان در موفقیت مردان و فرزندان سهم بسزایی دارند، نقش آن‌ها را در اعتلای جامعه پررنگ عنوان نمود.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۸۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این مراسم که برای گرامیداشت مقام پرستاران و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد، دکتر کبری خواجه پور مشاور فرماندار میبد در امور بانوان و خانواده فرمانداری ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و آغاز دهه مبارک فجر، اجرای این برنامه را شروعی برای آغاز فعالیت بانوان در زمینه‌های مختلف در سطح شهرستان میبدعنوان نمود که از مدتی پیش زمینه سازی انجام آن آغاز گردیده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان تداوم دهنده راه حضرت زینب (س) می‌باشند، افزود: رسالتی که واقعه عاشورا بر دوش حضرت زینب (س) و همه زنان تاریخ گذاشت، فعالیتی بود که حضرت زینب (س) بعد از شهادت امام حسین (ع) انجام داد که کمتر از شهادت آن امام نیز نبود.

خواجه پور در ادامه بیان کرد: رسالت دفتر بانوان فرمانداری میبد با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده است و با توجه به عنایت ویژه فرماندار میبد نسبت به انجام فعالیت بانوان و با وجود خانواده‌های شاد و سالمی که شهرستان میبد دارد، این است که به سلامت نظام خانواده در پناه وجود بانوان کمک نماید.

وی از فعالیت دفتر امور بانوان به همکاری‌های که با ادارات سطح شهرستان دارد، اشاره نمود و افزود: ما از ادارات مختلف شهرستان نمایندگانی که متشکل از بانوان توانمند آن ادارات هستند و فعالیت‌هایی را در شهرستان دارند گرد هم آورده ایم و در کمیته مشورتی که تشکیل شده، سعی نمودیم از تمام محلات بانوانی پرتلاش و توانا حضور داشته باشند و برنامه‌هایی را داشته باشیم که به انجام امور بانوان در سطح شهرستان کمک نمایند.

مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده از بانوان خواست تا در برنامه‌های ورزشی که برای آن‌ها ترتیب داده می‌شود، شرکت نمایند تا روحیه با نشاط و شادی داشته باشند، زیرا روحیه شاد بانوان در محیط خانه باعث می‌شود، همسر و فرزندانشان نیز با روحیه شادی که پیدا می‌کنند، در اجتماع منشاء خدمات خیر باشند.

وی در ادامه گفت: اگر به دقت بنگریم به نقش پررنگ زنان در جامعه پی می‌بریم، زیرا اگر مردانی در جامعه موفق بودند، مادران و همسران توانمندی هم داشته اند و فرزندی که موفقیتی را کسب نموده است از یک خانواده سالم و کامل پا به اجتماع گذاشته است.

گفتنی است این مراسم با همکاری شهرداری میبد، سپاه ناحیه میبد، بسیج خواهران، هیئت رزمندگان و دفتر مصلی آیت الله اعرافی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کارآفرینی بانوان در مصلی برگزار شد.

گفتنی است، در این برنامه که با اجرای مژگان دستجردی مجری توانای صدا و سیمای استان یزد و مدرس کلاس فن بیان و مجری گری برگزار شد، دکتر محمد جسین فلاح، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز سخنانی در اربتاط با سبک زندگی بیان نمود.

این جشن با شکوه با اجرای برنامه‌های دیگری نیز، چون سرود، مولودی خوانی و قصه گویی توسط فرزانه قاسمی کارگردان و مدیر کانون ملاسکینه همراه بود.
ارسال نظرات