شریف جمعه گفت: مهریه هیچ گاه ملاک خوشبختی نیست بلکه درک متقابل، گذشت و فداکاری، نادیده نگرفتن زحمات طرفین برای زندگی و الگو گیری از اهل بیت می‎تواند ضامن خوشبختی باشد.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۷۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
مرضیه شریف جمعه همسر شهید محمد آژند در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرو مهیارهای شهید برای زندگی مشترکشان عنوان کرد: ولایت مداری، اطاعت از رهبری، الگو برداری از زندگی اهل بیت به ویژه زندگی حضرت زهرا و پیاده سازی آن در زندگی، عمل به دستورات دین از معیارهای شهید بود.
وی بیان کرد: همانطور که حضرت محمد به حضرت فاطمه فرمودند: کار بیرون از منزل با حضرت علی است و کمک به یکدیگر بهتر است، هیچ گاه مسئولیت بیرون از منزل به عهده من نبود.
همسر شهید آژند پیرامون این موضوع که خوشبختی زوجین با مهریه بالا تضمین نخواهد شد گفت: مهریه هیچ گاه ملاک خوشبختی نیست بلکه درک متقابل، گذشت و فداکاری، نادیده نگرفتن زحمات طرفین برای زندگی و الگو گیری از اهل بیت می‎تواند ضامن خوشبختی باشد، همانطور که مهریه من سیصد و سیزده سکه بود که آن را بعد از ازدواج به وی بخشیدم.
وی در پایان با اشاره به نقش پدرو مادر در استواری خانواده‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه تربیت فرزند و شخصیت آن توسط پدرو مادر شکل گرفته در نتیجه می‌توانند در استواری خانواده‌ها نقش داشته باشند اما زوجین بایستی با مدیریت زندگی خود اجازه دخالت به خانوداه‌های خود را ندهند.
ارسال نظرات