خبرهای داغ:
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آمریکا حریف ما نیست/ محدودیت موشکی سازی که کوک کردند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از برجام این ساز را کوک کردند که باید با اروپایی ها مذاکره کنیم و در جهت نظامی خودمان را محدود کنیم و باز هم به آنها امتیاز بدهیم. یک طرفه امتیاز دادن درست نیست و این اشتباه محض است.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۵۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در همایش سبک زندگی فاطمی در مسجد الرسول بازار بیرجند با بیان اینکه بسیجیان همان گونه که در جنگ های نظامی حضور دارند باید در جنگهای فرهنگی هم آماده باشند گفت: باید در بین مردم روشنگری و بصیرت افزایی کنند.


وی با اشاره به اینکه دشمن در جمهوری اسلامی خدشه و آسیب وارد کرده است ولی نتوانستند به اهدافشان برسند اذعان کرد: این به خاطر روحیه ای است که در مردم وجود دارد ولی ما باید همیشه در صحنه حضور داشته باشیم چون دشمن دائما در حال کار برای خدشه وارد کردن به ما است.


حسینی در ادامه با بیان اینکه امروزه برای نسل جوانمان خیلی از مسائل ملموس عینی نیست اظهار کرد: اگر ذهنیت جوان درست نباشد چه بسا با اتفاقی مانند حوادث اخیر تحت تاثیر قرار بگیرند و اگر ایمان جوان مان درست باشد می شنود فردی مانند محسن حججی که مایه ی مباهات ما است.

تبیین رهنمودهای رهبری بر دوش بسیجیان است
وی عنوان کرد: سبک زندگی فاطمی هم همان سبک زندگی اسلامی، علوی و نبوی است و همه ی اینها نور واحد هستند ما در مورد زندگی هر کدام از ائمه اطلاعات و شناخت به دست آوریم با سبک زندگی آنان آشنا شده ایم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا در بودجه سالانه کشورش یک بودجه برون مرزی دارد که برای کشورهایی که به قول خودشان سرکش هستند استفاده می کند سالانه دهها میلیون دلار خرج می کنند که یکی از این کشورها جمهوری اسلامی است تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای ، اتاق های فکر، رسانه ها همه علیه ما کار می کنند به خاطر اینکه رو در رو حریف ما نیستند که بخواهند مردانه وارد صحنه نبرد شوند.


وی گفت: اگر ما از حضرت زهرا صحبت می کنیم باید از ولایت پذیری ایشان هم سخن بگوییم که اگر کسی می گوید من عزادار حضرت فاطمه هستم وقتی بحث ولایت گفته می شود باید در صحنه مقابلش بایستد نه اینکه بی تفاوت باشد.


حسینی با بیان اینکه باید تک تک جملات و کلیدواژه های مقام معظم رهبری باید در جامعه برای مردم مطرح شود و توضیح و تبیین داده شود عنوان کرد: برای تحقق این امر همه باید کار کنند و بسیجیان در خط مقدم این امر قرار دارند.

چرا دولتمردان در برابر تحریم و تضعیف سپاه سکوت کردند؟
 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن آنقدر از بسیجیان و سپاه کینه دارد و آمریکاییها سپاه را با قلدوری تمام با وجود برجام تحریم می کنند ولی متاسفانه دولتمردان ما آنگونه که باید واکنش جدی نشان نمی دهند. تضعیف نهادهای اصیل انقلاب در داخل کشور از سوی عده ای جای تاسف است.


وی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه اولین گروه‌هایی که در آنجا حاضر شدند سپاه و بسیج و ارتش بودند که به فرمان رهبری در آنجا حضور پیدا کردند اذعان کرد: حتی دانشجویان دانشگاه امام حسین سپاه هم به طور شبانه روز در آنجا کار می کردند ولی متاسفانه بیشترین هجمه ها هم علیه اینها صورت گرفت.

تغییر در افکار و رفتار جوان ایرانی هدف دشمنان است
حسینی گفت: ما اگر جایی از سبک زندگی سخن می گوییم منظور سبک و فرهنگ علوی، نبوی، فاطمی است و ما باید تلاش کنیم که فرزندانمان با این سبک زندگی آشنا شوند و گرنه سبک زندگی غربی در جای جای کشور نفوذ خواهد کرد. نوع تعامل و رفتار  انسان برگرفته از اعتقادات است که دشمنان می خواهند در نسل جوان ایرانی افکار و رفتار تغییر دهند و تغییر ساختار را در نظام اسلامی بوجود آید.


وی با بیان اینکه وقتی رهبری کلمه جهاد کبیر را درباره جهاد فرهنگی به کار بردند این برگرفته از آیات قرآنی است تصریح کرد: امام خمینی هم از افتخاراتشان همین بود که آیات و فرهنگ قرآنی را زنده کردند. نه مثل برخی روشنفکرنمایان که از فرهنگ غرب الگو می گیرند.

داعش هنوز دست بردار نیست

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه روزی که جنگ شروع شد برخی خودشان را باختند و امام محکم ایستادند و به مردم روحیه دادند افزود: امروز با وجود اینکه دولت داعش از هم پاشیده شدند اما دست بردار نیستند و ما اگر رها می کردیم که  دولتی قدرتمند و تروریست در همسایگی ما ایجاد شود چقدر باید هزینه می دادیم که تاکنون نیز شهدای گرانقدر چون شهید حججی و شهید همدانی دادیم.

وی ادامه داد: رهبری یک تنه در برابر خارجی ها و داخلی هایی که تحلیل درستی از اهداف انقلاب ندارند و زود تسلیم مسائل مادی می شوند ایستادند همچون ایستادگی که امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب داشتند.

حسینی عنوان داشت: نگاه عمیق و ژرف امام خمینی(ره) انقلاب را پیروزی و تداوم بخشید. حالا هم آمریکاییان مدام بر علیه انقلاب اسلامی برنامه دارند و هر کاری بتوانند انجام می دهند و ضعف های داخلی نیز به آنها کمک می کند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: مطالبات نیروهای انقلابی و بسیجیان این باشد که مسئولین کار و تلاش کنند تا مشکلات معیشتی مردم حل شود. کسی که پای کار انقلاب بوده بیکار باشد در مقابل هنجارشکنان سکوت می کند و بی تفاوت است. باید همه به وظیفه خودشان عمل کنند و بسیجیان در همه زمینه ها در خط مقدم باشند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید مسئولین بعد از 5 سال به وعده هایی که دادند عمل کنند آن زمان گفتند با غربی ها صحبت کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود پس چه شد؟  2 سال از برجام گذشته پس چرا از سوی آمریکا دائم نقض می شود ما نمی توانیم کاری کنیم.

وی خطاب به مسئولین گفت: چرا حاضر به مناظره در زمینه برجام نیستید بگذارید دیگران هم اظهارنظر کنند . اجازه برگزاری جلسه انتقادی را در اداره دولتی ندادند پس این متناقض است با نقدپذیری که دولتمردان مدعی هستند.

محدودیت موشکی سازی که برای ما کوک کردند

حسینی ادامه داد: بعد از ناکامی در برجام این ساز را کوک کردند که باید با اروپایی ها مذاکره کنیم و در جهت نظامی خودمان را محدود کنیم و باز هم به آنها امتیاز بدهیم که حمایت اروپا را داشته باشیم. یک طرفه امتیاز دادن درست نیست و این اشتباه محض است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از ابتدا فرمودند " من به این مذاکره خوش بین نیستم" گفت: باید به سرنوشت یمن و عراق بنگریم که آمریکا به آنان رحم نکرد .  امروز با پایگاهی که جمهوری اسلامی دارد ابرقدرت ها قادر به شکست نظامی ایران نیستند.

حسینی با بیان اینکه دشمن قابل اعتماد نیست افزود: طبق برجام قرار بر عادی سازی روابط اقتصادی با کشورهای دنیا بود که این امتیاز برای ما قائل نیستند. لازم بود مردم ماهیت غرب را ببینند و تجربه ای دوباره کسب کنند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار