خبرهای داغ:
فرمانده سپاه میانه در جمع خبرنگاران این شهرستان پنجمین جشنواره افلاکیان، کادرسازی بدنه هنری و تربیت هنرمندان انقلابی را مهم ترین اهداف این جشنواره اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۸۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر غیابی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی هزینه نیست، افزود: دوام راه فرهنگ و هنر در مسیر انقلاب و شهدا نیازمند قرائت جدید از دیانت ما نسبت به ارزش ها و آرمان های مقدس الهی و اسلام است.

وی با اشاره به این موضوع که جشنواره افلاکیان میانه با روی کار آوردن استعداد های نهفته و بها دادن و تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر شهرستان توانسته گامی مهم در راستای اعتلای فرهنگ و هنر بردارد، اظهار داشت: جشنواره افلاکیان زبانی جدید در مقابل جنگ نرم و رسانه ای دشمنان است.

غیابی بر ضرورت فعالیت گسترده جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان در سالهای آتی در حوزه های مختلف، بویژه تئاتر، عکاسی، هنرهای تجسمی و آوا نیز تاکید کرد.

تربیت هنرمندان انقلابی مهم ترین هدف جشنواره فیلم افلاکیان

دبیر پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه افلاکیان نیز در این نشست گفت: بنا به گاه شمار جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره به اتمام رسیده و هیات داوران جشنواره ، کار بررسی و بازبینی آثار رسیده را آغاز کرده اند.

مهدی عبدالهی ضمن قدردانی از هنرمندان و فیلمسازان استان های شمالغرب کشور به خاطر حضور چشمگیر در این جشنواره که یکی از اهداف آن نشر و ترویج فرهنگ و هنر ارزشی و متعهد می باشد، افزود: با مشارکت و حضور فیلمسازان متعهد استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و در سایه الطاف خداوند منان ، بیش از ۲۰۰ اثر فاخر و ارزشمند در پنج بخش داستانی، مستند،  نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسیده است و هیات داوران پس از بررسی، اسامی آثار منتخب را در ۱۴ بهمن ماه اعلام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره افلاکیان، بسترسازی برای شروع یک جریان سازی فرهنگی در میانه بوده، خاطرنشان کرد: هنر سینما دارای فضیلت، حرمت و مسئولیتی بس گرانقدر است هنر سینما آن هنگام که در خدمت ارزش های دفاع مقدس قرار می گیرد، با الهام از رهنمود فرمانده کل قوا در باب هنر، از حدود عرف و تقلید فرا می رود و چون نخل های سوخته و اسطوره مردان گمنام جاویدان می شود.

  عبدالهی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر افلاکیان در اسفندماه سال جاری نیز خبر داد.

پنجمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه افلاکیان میانه روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری به همت کانون بسیج هنرمندان میانه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات