معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

فاز دوم مطالعات تدوین الگوی کشت در استان سمنان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فاز اول مطالعات الگوی کشت برای ۶ دشت استان و ۱۱ محصول انجام شده است گفت: فاز دوم مطالعات تدوین الگوی کشت در استان سمنان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۳۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، لطف الله رضایی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مطالعات انجام شده تا کنون در اختیار استانداری، فرمانداران و همچنین مدیران جهاد شهرستانها قرار گرفته است اظهار داشت: در این مطالعات برای هر دشت و هر محصول یک جدول توصیه و یک نقشه با ۴ شاخص محدودیت شدید فیزیکی قابل اصلاح، محدودیت خیلی شدید قابل اصلاح، محدودیت خیلی شدید غیر قابل اصلاح و محدودیت شدید حاصلخیزی تهیه شده است.
وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی کشت در استان گفت: محدودیت شدید منابع آبی و افت کمی منابع آب‌های زیرزمینی در استان سبب شد تا همگام با تدوین الگوی کشت در کشور؛ مطالعات آن نیز در استان سمنان به عنوان یکی از استان های پیشروآغاز شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: استان شامل 9 دشت اصلی از حوزه‌های ابخیز دامنه‌های البرز است که مطالعات پایه فاز صفر و یک و مطالعات خاکشناسی آن از سال‌های گذشته در استان انجام شده است و با استفاده از این مطالعات و جمع‌اوری تمام مطالعات انجام شده از سال 42 تا کنون برنامه‌ریزی برای ارائه الگوی کشت هر دشت انجام شد.
رضایی با اذعان به اینکه تا کنون فاز نخست مطالعات برای 6 دشت استان انجام شده است تصریح کرد : در فاز دوم مطالعات 3 دشت باقی‌مانده نیز انجام شده و به تعداد محصولات نیز اضافه می شود.
به گفته وی در فاز نخست مطالعات تعیین الگوی کشت برای 11 محصول عمده استان شامل جو، گندم، علوفه، کلزا، سیب زمینی، چغنر قند، انار، پسته، زیتون، سیب و انگور تدوین شده و در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفته است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بر اساس سیاستگذاری‌های انجام شده تمام حمایت‌های دولتی و حمایت‌های تسهیلاتی از توسعه محصولات در هر نقطه از استان صرفاً در قالب الگوی کشت انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار