خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه قاین گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۷۰عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و بصیرتی در سطح رده های بسیج شهرستان قاینات برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۰۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
 حسین رضایی جانشین فرمانده ناحیه سپاه قاین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی با بیان این که هدف اصلی بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از مبارزه علیه ظلم واستبداد ،تشکیل تمدن اسلامی در سطح جهان بوده است که اکنون با صدور انقلاب به کشورهای مختلف به سمت تشکیل تمدن اسلامی پیش می رویم گفت: امروزه مرزهای انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور پیش رفته وما فقط در مرزهای جغرافیایی ایران محصور نشده ایم وهرروز شاهد گسترش و گرایش مردم به اسلام هستیم وکینه توزی دشمنان قسم خورده وسردمداران استکبار ناشی از همین صدور انقلاب ونگرانی از شکل گیری تمدن اسلامی وجهانی شدن آن می باشد .

 

رضایی با بیان این که برنامه های دهه فجر96 متنوع، ودر راستای اقتصاد مقاومتی و با حفظ حرمت ایام فاطمیه برگزار خواهد شد در تشریح برنامه های دهه فجر در رده های بسیج شهرستان قاینات با اشاره به شعار اصلی و محوری دهه فجر امسال که با موضوع" سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی،اقتدارهمه جانبه واقتصاد مقاومتی" گفت: امسال بیش از 70 عنوان برنامه دررده های مختلف بسیج در شهرستان قاینات برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همانند سال های گذشته برنامه های متنوع و پر محتوایی جهت برگزاری در سطح قشرهای مختلف بسیج اعم از محلات،مساجد و پایگاههای بسیج برنامه ریزی شده است که مهم ترین برنامه ها را می توان برگزاری 4 یادواره شهدا ،اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم،برگزاری بیش از 35 گردهمایی بصیرتی وکارگاههای آموزشی سبک اسلامی ومشاوره در آسیب های خانواده  به ویژه معضل طلاق،برگزاری مجمع بسیج شهرستان ،برگزاری نمایشگاههای فرهنگی هنری ،برگزاری مراسم خاطره گویی دوران انقلاب ،بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی ،برپایی نمایشگاهها و جشنواره های غذاهای سنتی و صنایع دستی زنان کارآفرین،برگزاری شب شعر از برنامه های فرهنگی در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

 

جانشین فرمانده سپاه قاین با اشاره به فرمایشات وتاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: بسیج  سازندگی سپاه شهرستان قاینات دراین راستا علی رغم محدودیت های مالی در سال جاری تا کنون بیش از 310 میلیون تومان تسهیلات در خصوص پروژه های زود بازده وصنایع تبدیلی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است .

 

وی به احداث دو پروژه  عمرانی خانه عالم در روستاهای گزنشک در بخش نیمبلوک وکتابخانه شهدای روستای پهنایی در بخش مرکزی قاینات اشاره کرد وگفت: این دوپروژه در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید .

 

رضایی به سالروز عملیات والفجر غرر آفرین 8 در روز 20 بهمن ونامگذاری این روز به عنوان روز حفاظت و اطلاعات در بسیج  اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های محوری دردهه فجر مراسم گرامیداشت این روز با شرکت رزمندگان و نخبگان بسیجی شهرستان  وبا سخنرانی سردار کریمی نماینده مردم مشهد وعضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در 18 بهمن خواهد بود .

 

وی ادامه داد: مسابقات مختلف ورزشی با عنوان جام فجر،اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد ومدارس شهرستان،نمایشگاه عکس و پوستر از دهه فجر به همراه ملزومات فرهنگی،نمایشگاه کتاب در پایگاههای بسیج،سرکشی از خانواده معظم شهدا وایثارگران و آزادگان ،محفل شبی با شهدا ،غبار روبی گلزار شهدا ،برگزاری اردوهای فرهنگی ویژه اعضای حلقه های صالحین و.. از دیگر برنامه های فرهنگی در دهه فجر سال جاری در شهرستان قاینات است .

 

رضایی بیان داشت: یکی از برنامه های محوری وجذاب که چندین سال است مورد استقبال مردم و بویژه جوانان ونوجوانان وخانواده های آنها واقع شده است ،برنامه جشن پیروزی انقلاب در شب 22 بهمن است که این مراسم همراه با نور افشانی و طنین انداز شدن ندای الله اکبر همزمان در سراسر کشور در میدان امام خمینی(ره)برگزار خواهد شد .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : نیروی مقاومت بسیج علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی که به گوشه ای از آن اشاره شد وظیفه خطیر دیگری در خصوص  زمینه سازی  و حضور گسترده بسیجیان وآحاد مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن است را  برعهده دارد که  بار دیگر مردم شهرستان قاینات با حضور منسجم و با لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب ،ولایتمداری خودرا به اثبات خواهند رساند .

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها