سازمان اطلاعات آمریکا، اداره‌ای ویژه ایجاد کرد که مأموریت آن «افزایش فشار مردمی بر نظام ایران» بود
کد خبر: ۸۹۸۰۷۲۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي : یک شبکه لبنانی به رصد ناآرامی‌های ماه قبل ایران و واکنش مخالفان سوریه به آن پرداخت و نوشت که ایرانی‌ها می‌دانند این مسئله «ممکن است» شروع سریالی طولانی باشد، برای همین به سوی اصل طلایی «بهترین دفاع، حمله است» پیش می‌روند.

دی‌ماه امسال (۱۳۹۶) عده‌ای فرصت‌طلب از اعتراضات گروهی از مردم ایران به برخی مشکلات اقتصادی، سوءاستفاده و این تظاهرات مسالمت‌آمیز را به آشوب تبدیل کردند.

شبکه «المیادین» در گزارشی در این باره نوشت: هنوز ساعات کمی از تظاهرات محدود در ایران نگذشته بود که برخی طرف‌ها در رسانه‌های وابسته به معارضان سوری، بخشی از محتوای خود را به این تظاهرات یا «ربیع طهران» (بهار تهران) اختصاص دادند. مشخص شد که برخی طرف‌های وابسته به کانال‌های تلویزیونی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس (غیر عربستانی) پخش می‌شود از پیش تیمی آشنا به زبان فارسی آماده کرده بوده‌اند تا آماده تعامل با حوادث ایران باشند.

با چشم‌پوشی از تمام مواضع رسمی تهران درباره توطئه خارجی از طریق داخل؛ آمادگی بالایی طرف‌هایی که ذکر شد دلیل بر آن دارد که آنها بدون شک اتفاقات ایران را رصد می‌کرده‌اند اگر نگوییم آنها از طراحان این اتفاقات بوده‌اند.

حتی چند روز پس از پایان اعتراض‌های محدود در ایران، گروه‌های مسلح در سوریه طوری به این اتفاقات می‌پرداختند گویا هنوز وجود دارد! تظاهرات تهران بخش زیادی از اخبار رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود اختصاص داد. علیرغم اینکه مقامات ایرانی در اتهام به سه‌گانه امنیتی-بین‌المللی [آمریکا، اسرائیل و عربستان] مبنی بر ایجاد و اداره آشوب‌ها صریح بودند اما اتهام علیه عربستان طعم ویژه خود را دارد.

«محمد بن سلمان» ولی عهد و وزیر دفاع عربستان سال گذشته (۲۰۱۷) اشتباهی استراتژیک مرتکب شد زمانی که در مصاحبه تلویزیونی مشهور خود اعلام کرد جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم. ایرانی‌ها آن زمان «پیام» را دریافت کردند و انتظار آن را داشتند. طریقه کنترل این تظاهرات نشان داد مقامات ایرانی منتظر سناریوی اینچنینی بودند. المیادین افزود: رویارویی‌ هنوز تمام نشده است؛ سازمان اطلاعات آمریکا، اداره‌ای ویژه ایجاد کرد که مأموریت آن «افزایش فشار مردمی بر نظام ایران» بود همانگونه که نشریه «نشنال اینترست» به آن اشاره کرد. مراکز پژوهشی در گفتن این موضوع که «انتفاضه ایران نخواهد مرد» با یکدیگر در رقابت هستند.

موازی با اینها، افزایش بودجه سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل «موساد» در سال ۲۰۱۸ رقمی بی‌سابقه داشت. «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نشست «هرتزلیا» تأکید کرد سیاست اسرائیلی-عربی در قبال ایران وارد مرحله اجرایی شده است. در ادامه این گزارش آمده است: حلقه‌های حکومتی در تل‌آویو در روزهای اخیر درباره خطر ایران فعال شده‌اند اما کمی مکث. تا کجا می‌توان تهدید ایران را سرنوشت‌ساز و زنده برشمرد؟ «الون بن داوید» که به نزدیکی با موسسات نظامی معروف است در مصاحبه‌ای با روزنامه «معاریو» اعلام کرد : برای اولین بار در آغاز ماه جاری نشستی در مقر موساد با شرکت افسران عالیرتبه این نهاد و نیز افسران عالرتبه ارتش تشکیل شد تا راهبردی که موساد و ارتش بتوانند بر اساس آن علیه ایران عمل کنند، اتخاد شود.

وی در ادامه گفت: اسرائیل باید در قبال مسایلی که به او مربوط نیست، هوشیار باشد تا اینکه خودش را در برابر ایران تنها نبیند. این درست نیست که اسرائیل نوک پیکان جنگ جهانی علیه ایران باشد زیرا هنگامی که تیر آزاد شد و به هدف برخورد کرد این تنها هدف نیست که آسیب می‌بیند. در ادامه این گزارش آمده است: اما در تهران ، تحولی متمایز در مقابله با این اتفاقات دیده می‌شود.

سپاه انقلاب اسلامی ایران پیشتر به تهدید علنی حتی تا اجرایی شدن آن روی می‌آورد (همانگونه که در حملات موشکی علیه مقر تروریست‌ها در سوریه دیده شد). امروز ایرانی‌ها خوب فهمیده‌اند سناریوی اخیر آغاز یک سریال بلند مدت در جریان است و آنها این بار آشکارا از نیاز به تغییر روش سخن گفتند. این روش تا مرز قاعده طلایی «بهترین دفاع، حمله است» نمی‌رسد اما به صورت بی‌سابقه به سمت آن پیش می‌رود. در سایه کثرت اتهام‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به ایران، مبنی بر اینکه تهران مسئول مدیریت بسیاری از درگیری‌ها در خاورمیانه است، تهران مشکلی نمی‌بیند که آنچه غیرواقعی است، تأیید کند. المیادین در پایان اعلام کرد: اسرائیل می‌تواند بزودی به ائتلاف‌های علنی‌اش افتخار کند اما ذهن سیاسی او و آمریکا باید این را درک کنند که ایرانی‌ها در کاشتن پسته ماهرتر از بافتن فرش هستند. کاشتن [درخت] پسته علاوه بر صبر، نیازمند سرمایه‌گذاری‌ طولانی‌مدت و تولید ادواری است. منبع:farsnews

ارسال نظرات