خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان و باغداران نیکوکار این استان در 9 ماهه سال جاری 10 میلیارد و 866 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۲۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اعلام اینکه آذربایجان شرقی در هزینه کرد زکات برای امور محرمان پس از استان گیلان در رتبه دوم کشوری قرارگرفته است، افزود: از کل زکات جمع‌آوری‌شده 79 درصد یعنی حدود هشت میلیارد و 506 میلیون تومان برای کمک به محرومان آذربایجان شرقی هزینه شده است.                                                        

وی بیان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در استان آذربایجان شرقی در 17 سرفصل ازجمله مسکن مددجویان، جهیزیه زوج‌های جوان، درمان، تحصیل دانش آموزان نیازمند و معیشت محرومان هزینه شده است.               

کلامی با اعلام اینکه از زکات جمع‌آوری‌شده در 9 ماهه امسال برای 26 هزار خانوار نیازمند کمک‌معیشت پرداخت‌شده است، گفت: همچنین در این مدت کمک جهیزیه 53 نوعروس، هزینه تحصیل 275 دانش‌آموز تأمین و به 101 بیمار نیازمند هزینه درمانی پرداخت‌شده است.                                                          

کلامی افزود: در 9 ماهه امسال برای ساخت مسکن 102 خانوار نیازمند استان آذربایجان شرقی کمک شده و واحد مسکونی 50 خانوار نیز تعمیر شده است.                                                                               

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی ادامه داد: باغداران و کشاورزان این استان در کنار زکات واجب امسال بیش از چهار میلیارد تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب‌درختی، هلو، زردآلو، پیاز و هویج به کمیته امداد اهدا کرده‌اند.                                                                       

کلامی بابیان اینکه شش هزار عامل افتخاری و 627 مبلغ زکات در این استان وجود دارد، گفت: در 9 ماهه امسال از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان و باغداران هزار و 252 روستا (78 درصد روستاها) زکات خود را پرداخت کرده‌اند.                                       

ارسال نظرات