فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد

دستگیری باند هکر‌های حرفه‌ای در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری باند هکر‌های حرفه‌ای که از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌کردند در عملیات پلیس فتای این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۶۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری باند هکر‌های حرفه‌ای در این استان خبر داد و گفت: اعضای این باند به سرقت اطلاعات ۲هزار و ۸۰۰ حساب بانکی و برداشت غیرمجاز از ۷ میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هک ۹هزار و ۶۵۵ سایت و اکانت شبکه اجتماعی اعتراف کردند.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، چهار نفر از اعضای این باند که در سه استان مختلف زندگی می‌کردند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با شکایت یکی از شهروندان اراکی و با ارجاع پرونده‌های مشابه در شهر‌های دیگر استان مرکزی مشخص شد، یک باند حرفه‌ای با عنوان نرم افزار‌های جعلی با نام کمیاب، صیغه یاب، همدم یاب، ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبلیغات گسترده‌ای رادر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

سردار عزیزی با بیان اینکه این باند از روش‌های پیچیده برای کلاهبرداری استفاده می کردند، گفت: اعضای این باند هک سایبری، برای پولشویی و فرار از قانون از شگرد‌های بسیار پیچیده‌ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود، استفاده می‌کردند و در بازجویی اذعان کردند که در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کرده اند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت‌های اینترنتی نیز فعالیت داشته اند و در فعالیت‌های مجرمانه آنان ۸هزار و ۸۵۵سایت داخلی و خارجی و شش هزار و ۸۰۰ اکانت اینستاگرام هک شده بود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون با اقدامات انجام شده مبلغ ۵ میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مالباختگان برگردانده شده است.

سردار عزیزی خاطرنشان کرد: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کسانی که به این روش از آن‌ها سرقت شده است، خواست برای طرح شکایت از طریق شماره تلفن‌های ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۸، ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۹ با پلیس فتا استان مرکزی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار