مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور از برگزاری نمایشگاه «سرآمدان فناوری و صنعت» در روز سه‌شنبه(۱۰ بهمن) خبر داد و گفت: در این روز از مهندسین و مدیران فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی قدردانی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۶۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در نشست خبری اعلام برنامه‌های نمایشگاه یک‌روزه سرآمدان فناوری و صنعت گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور یکی از 22 قشر تخصصی سازمان بسیج مستضعفین است که وظیفه آن، سازماندهی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و یا عناصر فعال در صنعت در راستای توسعه و شکوفایی کشور است.

وی افزود: مهمترین راهبرد فعلی ما در مسیر انقلاب اسلامی، بسیج مردم در صحنه صنعت و اقتصاد کشور است، لذا غیر از انجام کار جهادی و انقلابی برای کشور، کار دیگری برای رفع مشکلات میسر نیست. ضمن اینکه جهاد فی‌سبیل‌الله همان تلاش در مسیر صنعت شدن است و معتقدیم موتور محرک کشور، صنعت است که در حال حاضر قدرت و تحرک لازم را ندارد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور اظهار داشت:‌ اگر مردم در حوزه صنعت به کشور کمک کنند، می‌توانیم نظام جمهوری اسلامی ایران را به سمت شکوفایی برده و موتور محرک را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی گفت: در برنامه‌های فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور، اعتلای درونی بسیج و اثربخشی آن در جامعه به صراحت وجود داشته و دارد، لذا ما به دنبال تبیین این موضوعات و توسعه آن هستیم.

شهبازی درباره اهداف اصلی برگزاری همایش سرآمدان صنعت و فناوری، تصریح کرد: تبیین نقش بسیج صنعت و مهندسین فعال آن در کمک به اقتصاد مقاومتی، راهکارهای شکوفایی صنعت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ارائه الگوهای جهادی در صنعت، کمک به شبکه‌سازی به عناصر مؤثر در صنعت کشور، معرفی اختراعات و نوآوری مؤثر در حوزه صنعت توسط فعالان بسیج و همچنین جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی در راستای توسعه صنعت کشور، از اهداف اصلی برگزاری این همایش و نمایشگاه آن است.

وی گفت: بسیج یک نیروی خود سازماندهی ‌شده است که در شرایط مختلف، کارکرد خود را معرفی می‌کند، لذا ما در نمایشگاه سرآمدان صنعت و فناوری می‌کوشیم تا کارکرد بسیج که همان کمک به کارآمدی نظام اسلامی است را در بخش صنعتی محقق کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور خاطرنشان کرد: 6 دستگاه و وزارتخانه دولتی شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع، وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی دستاوردها و کارکردهای خود را در همایش و نمایشگاه سرآمدان صنعت و فناوری به نمایش گذاشته و سپاه‌های استانی در حوزه صنعت و گروه‌های جهادی و کانون‌های تخصصی هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سرآمدان صنعت و فناوری یک روزه است خاطرنشان کرد: این همایش قرار است در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران و در روز سه‌شنبه 10 بهمن از ساعت 8 تا 12 برگزار شود. ضمن اینکه تبیین رویکرد تحولی طرح اعتلای بسیج مهندسین از اهداف مهم این نمایشگاه است.

شهبازی گفت: 2 قائم مقام وزرای نیرو و نفت و همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت در همایش «سرآمدان صنعت و فناوری» حضور خواهند داشت، ضمن اینکه در این نمایشگاه محمد شریعتمداری و محمدجواد آذری جهرمی سخنرانی خواهند کرد، همچنین افتتاحیه این نمایشگاه هم توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صورت می‌گیرد، سپس نشست تخصصی این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور اظهار داشت: در همین روز، تشکل سرآمدان فناوری و صنعت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و از این به بعد تلاش داریم تا فعالیت تشکل بسیج مستضعفین با عنوان این تشکل کار خود را پیگیری کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: 75 هزار مهندس بسیجی در سازمان بسیج مهندسین عضو هستند که حدود 600 تا 700 نفر در نشست تخصصی سرآمدان صنعت و فناوری 10 بهمن شرکت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور برای سال 97 عبارت است از: راه‌اندازی شبکه اجتماعی تعاملی تخصصی در حوزه صنعت با هدف ایجاد دانایی و تعامل هم‌افزا، راه‌اندازی طرح صنعت‌یار (کلینیک‌های تخصصی) مستقر در شرکت‌های صنعتی به منظور پایش و احیای واحدهای صنعتی نیمه‌فعال، کمک به منظور راه‌اندازی واحدهای صنعتی و فناوری، کمک به تبیین و نوسازی صنایع، راه‌اندازی و توسعه اندیشکده‌های راهبردی به منظور کمک به بهبود سیاستگذاری صنعتی و مدیریت فناوری در کشور، راه‌اندازی مرکز رصد توسعه صنعت کشور (صدای صنعت)، برپایی مسابقات نوآوری‌های بدیع و نوظهور با رویکرد حل مسائل اساسی صنعت به منظور افزایش مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران در حل مسائل.

شهبازی خاطرنشان کرد: 200 طرح و شرکت دانش‌بنیان در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 6 طرح و شرکت دانش‌بنیان انتخاب شده‌اند، ضمن اینکه 32 کلینیک تخصصی صنعتی در کشور داریم که از 2 کلینیک در این جشنواره تقدیر خواهد شد، همچنین 300 گروه جهادی در کشور وجود دارد که از 3 گروه تقدیر می‌شود. از 6 مهندس سرآمد کشور که عضو بسیج مهندسین هستند، تقدیر می‌شود. 6 مدیر جهادی و صنعتی هم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: طرح‌های انتخاب‌شده در این جشنواره و نمایشگاه صرفاً کمک‌کننده به کارآفرینی و اشتغال هستند.
 
 
 
 
 

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه اهداف عملی بسیج مهندسین چیست؟ چه پیشرفت هایی تاکنون داشته اید و برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه اقئامیتی صورت خواهد گرفت، با بیان اینکه کشور ما در فناوری‌ هسته‌ای، دفاعی و سلول‌های بنیادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، افزود: متاسفانه در سایر زمینه‌ها به خصوص صنعت پیشرفتمان بسیار کم بوده و ارتباط میان تولید علم و فناوری با صنعت کشور در سطح مناسبی نیست.

شهبازی تصریح کرد: بسیج باید باید در خلاهای مختلف حضوری پررنگ و چشمگیر داشته باشد و متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی سازماندهی امور را انجام دهد.

وی بیان داشت: وظیفه ما به عنوان مسئول این است که نقشه راه را بین بهره‌برداران و مجریان صنعتی ایجاد کنیم و از ظرفیت نخبگان هر استان استفاده کنیم و یک گام به جلو برداریم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور پیشرفت علمی را نیازمند دانش مهارت و تکنیک و فناوری و تجهیزات مناسب دانست تا به تولید ثروت برسد و کسب و کار فراهم شود و عنوان کرد: امروز به‌دنبال تحول در عرصه علم هستیم و کار بسیج در این زمینه تسهیل‌گری این فرآیند است تا بتوانیم با بهره‌گیری از دانش موجود به کارآفرینی بپردازیم.

ارسال نظرات