خبرهای داغ:
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان گزارشی ۹ ماهه از حجم مشارکت‌های مردم استان سمنان در پرداخت زکات را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۰۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد قوسی، معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از هزینه کرد زکات در سرفصل‌های کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه خبر داد و گفت: ۷۳ درصد زکات جمع‌آوری‌شده استان سمنان باارزش دو میلیارد ۷۷ میلیون تومان صرف کمک به فقرا در سرفصل‌های تأمین مسکن، تهیه جهیزیه، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، درمان و ۲۷ درصد هزینه کرد ۱۶۷ پروژه عام‌المنفعه برای توسعه و آبادانی شهرستان‌های این استان شد.     

وی با اشاره به اینکه مردم استان سمنان در ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان زکات پرداخت کردند بیان کرد: از مجموع کل مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات دو میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی و ۴۸۴ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات بوده است.

 محمد قوسی با اشاره به اینکه در ۹ ماه نخست سال گذشته دو میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع‌آوری شد افزود: حجم مشارکت مردم نیک‌اندیش استان سمنان در مدت مشابه سال جاری ۲۱ درصد رشد داشته است.

 معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان، شهرستان دامغان را پیشتاز در پرداخت زکات دانست و گفت: این شهرستان با پرداخت ۷۷۰ میلیون تومان زکات در بین هشت شهرستان استان بیشترین حجم مشارکت را داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: شهرستان‌های گرمسار، سمنان، سرخه، میامی، آرادان، مهدی‌شهر و شاهرود به ترتیب در مراحل بعدی پرداخت زکات قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان سمنان حجم مشارکت‌های مردم استان سمنان در ۹ ماهه  سال جاری چهار میلیارد ۸۷۵ میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود یادآور شد: با جمع‌آوری سه میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان زکات، ۴۲ درصد تعهدات این نهاد محقق شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها