خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور، دهه‌فجر امسال همزمان با ۱۰ استان دیگر به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد کشوری و لشکری افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۹۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور استاندار سمنان صبح امروز در سالن  جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور، دهه‌فجر امسال همزمان با ۱۰ استان دیگر به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد کشوری و لشکری افتتاح می شود.

سلامی بیان داشت: مرکز فرنگی دفاع مقدس، بزرگترین اتفاق فرهنگی حوزه دفاع مقدس در استان سمنان است که ساخت این مرکز فرهنگی سال 85 در سفر مقام معظم رهبری به تصویب رسید و عمليات اجرايي ساخت آن در یک فضای 12 هکتاری آغازشد که فاز اول این مجموعه شامل  مجموعه میدان جنگ، صحن تاریخ، نماد حجمی سردر مجموعه، یادمان شهید گمنام و... در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وي با اشاره به مکان مرکز فرهنگی دفاع مقدس در حاشیه کمربندی تهران – مشهد، خاطرنشان كرد: قرار گرفتن مكان مرکز فرهنگی در مسیر عبور زوار رضوي، علاوه بر کارکرد شهرستانی، به اين طرح بزرگ، کارکرد ملی و استانی نيز مي‌دهد.

سرهنگ سلامی افزود: هر تلاشی که امروز در انتقال ارزش های دفاع مقدس به  جوانان  می شود  مجاهدت در راه خدا و ادامه مجاهدت دیروز رزمندگان است و همه باید تلاش کنیم روح حماسه سازی در جوانان زنده  بماند .

وی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس ناب‌ترین ارزش‌هایی است که باید با استفاده  و به کارگیری از ظرفیت ها در استان  به جوانان و نسل حاضر جامعه انتقال یابد.

***دفاع مقدس یک الگوی ماندگار در تاریخ ملت ایران است

 سید شهاب الدین چاووشیاستاندار سمنان نیز در این نشست گفت: هر تلاشی که ما را به فرهنگ عبودیت رهنمود کند قطعا فضیلت است و هر بهانه ای هم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان در هر نقطه ای  از جهان ارزشمند است و گامی در جهت تقویت فرهنگ عبودیت می باشد .

وی در خصوص پیوستگی نسل گذشته و حاضر جامعه گفت : دفاع مقدس یک الگوی ماندگار در تاریخ ملت ایران است که سبب پیوستگی نسل انقلاب و دفاع مقدس با نسل بعدی جامعه می شودکه فرصتی ارزشمند جهت ایجاد ادبیات مشترک با  نسل گذشته است .

استاندار سمنان گفت: استحکام و زیبایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان نماد ارزشمند برای نسل های  آینده جامعه باید به دقت برنامه ریزی و اجرا گردد.

 در ادامه مقرر شد کلیه سازمان ها و دستگاههای اجرایی استان اعم از صداو سیمای استان، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان،نیروی انتظامی سمنان، فرمانداری سمنان، شرکت برق سمنان، سازمان آب و فاضلاب،  شورای اسلامی شهر سمنان، شهرداری سمنان و ... نسبت به انجام تهعدات خود و برنامه ریزی دقیق  در جهت تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس با جدیت پیگیری و اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها