درهمایش سبک زندگی سالم و جشنواره غذای سالم عنوان شد:مشکل عمده و اصلی سلامت در حال حاضر بیماری‌هایی است که ریشه در رفتار‌های ما دارد.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۷۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در همایش سلامت و سبک زندگی سالم و جشنواره غذای سالم که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ائمه جمعه شاهرود بسطام، فرماندارشهرستان شاهرود وجمعی از مسئولین ادارات و کارشناسان معاونت بهداشت و اهالی منطقه به همت دهیاری وشورای اسلامی روستای ابر و مرکز خدمات جامع سلامت روستای قلعه نوخرقان در روز شنبه ۷ بهمن در روستای گردشگری ابر برگزار گردید.
دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه مشکل عمده و اصلی ما در حال حاضر بیماری‌هایی است که ریشه در رفتار‌های ما دارد گفت: ۷۸ درصد مردم در سن بالای ۳۰ سال در روستای ابر مشکل افزایش وزن دارند.
دکتر چمن افزود: کاهش فعالیت بدنی به نسبت میزان کالری دریافتی یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی در این منطقه است که عادات نادرست غذایی درآن نقش اساسی دارند.
رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان داشت: مشکل بعد‌ی تغییر ذائقه افراد است که به سمت غذا‌های تهدیدکننده سلامت می‌رود که در کودکی و نوجوانی اگر اصلاح نشود در بزرگسالی به راحتی قابل اصلاح نخواهد بود.
دکتر چمن با اشاره به اینکه سفره غذایی باید متعادل و متنوع باشد گفت: اغلب مواد غذایی ناسالم از غذای سالم گرانتر هستند بنابراین در اقتصادخانواده نیز تاثیر منفی تغذیه ناسالم موثر است.
رییس دانشگاه در ادامه افزود: عوامل تعیین کننده و تهدید کننده سلامت را باید بصورت یک بسته متشکل از اجزاء و عوامل مختلف دید یعنی اینکه در کنار تغذیه سالم باید اجتناب از دخانیات وپیشگیری از رفتار‌های پرخطر ازجمله رفتار‌های ترافیکی را نیزمدنظر قرار دهیم.
وی بیان داشت: مشکل بعدی تغییر ذائقه افراد است که به سمت غذا‌های تهدیدکننده سلامت می‌رود که در کودکی و نوجوانی اگر اصلاح نشود در بزرگسالی به راحتی قابل اصلاح نخواهد بود
دکتر چمن در پایان این جشنواره گفت::حفظ وضع موجود بخودی خود کار سختی است و اگر بخواهیم به سمت وضعیت بهتر و اصلاح رفتار وایجاد رفتارمطلوب حرکت کنیم تلاشی مضاعف می‌طلبد
گفتنی است: در این جشنواره که با هدف تبلیغ استفاده از غذای سالم سنتی برگزار گردید از تهیه کنندگان غذای برتر از نظر معیار‌های غذای سالم تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها