حسینی گفت: اختتامیه نمایشگاه با حضور استاندار مرکزی و اجرای مراسم کوسه ناقلدی و آیین های محلی در غرفه استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۷۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی  گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری وصنایع وابسته تهران با معرفی ظرفیت های گردشگری کشور به مدت چهار روز از 3 تا 6 بهمن ماه برگزار شد. با توجه به صنعتی شدن گردشگری که امری اجتناب ناپذیر است، سازمان میراث فرهنگی در مسیر تعالی و رشد این صنعت گام برداشته و شعار یازدهمین نمایشگاه بین المللی را «ایران، فراتراز انتظار» نام نهاده است.

وی افزود:یکی از حوزه هایی که می توان به راحتی از طریق آن به ورود ارز در کشور کمک کرد توسعه صنعت گردشگری است که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند نقش مطلوبی در جلوگیری از خروج ارز به واسطه ترغیب به گردشگری داخلی و حتی اشتغال زایی داشته باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی و معرفی ظرفیت های گردشگری و هتلداری، ایجاد زمینه های مناسب جهت استفاده از پتانسیل های گردشگری با رویکرد ایجاد اشتغال درکشور و استان با توجه به درآمد زا بودن این صنعت درسطح جهان،فراهم کردن بسترهای مناسب و زیر ساخت های مطلوب جهت ورود گردشگر به استان است.

حسینی اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های گردشگری در زمینه های، کودک، غذا، گل، الکترونیک، سلامت، ورزشی و گردشگری هنری و اقوام، همچنین ایرانگردی و جهانگردی، هتلداری و تجهیزات هتلداری، طبیعت گردی، بوم گردی و گردشگری روستایی، صنایع دستی و سوغات محلی شکل گرفته بود.

وی درادامه با بیان اینکه استان مرکزی باتمام ظرفیت های در این رویداد مهم شرکت کرده بود افزود: غرفه استان مرکزی 200 مترمربع مساحت داشت که با گل های شهرستان محلات و صنایع دستی و سردیس مفاخر استان تزیین شد. غرفه به شکل کلی ارگ حکومتی اراک (شهر سلطان آباد قدیم ) ساخته شده و شامل غرفه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، سمن ها ودمنوش خانه می شد. عکسبرداری و ارسال عکس هوشمند مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و از دیگر جذابیت های این غرفه ایجاد رمپ ویژه معلولین برای بازدید بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. برنامه های اجرایی در 4 روز برپایی نمایشگاه شامل مراسم آیینی و موسیقی محلی، اجرای گروه موسیقی و حرکات آئینی هالای، مراسم کوسه ناقالدی، خرچوبی و نمایش پرفورمنس بود که هرکدام به سهمی در بازدید مردم از غرفه استان نقش ایفاکرده و باعث رونق بازدید عموم شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان با اشاره اهمیت حضور موثر در این رویداد اظهارکرد: حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنا سازی فعالان صنعت گردشگری با پتانسیل های استان در این زمینه است و می تواند زمینه های توجه گردشگران و برگزار کنندگان تور ها را به جاذبه های استان فراهم آورد و امیدواریم که در گام های بعدی شاهد سرمایه گذاری بین المللی در این راستا باشیم. با استقبال مطلوب شهروندان، تورهاي گردشگري و به خصوص راهنمایان تورهاي كشوري و بين المللي و همچنین گردشگران خارجی، مسلما این نمایشگاه آثار مثبت خود را بر رونق صنعت گردشگري استان داراست زيرا برگزاري اين چنین رویداد هایی يك سرمايه گذاري و تبليغات شفاف است كه گردشگران را با پتانسيل هاي ناشناخته گردشگري آشنا مي كند.

ارسال نظرات