خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اول اسفندماه میزبان 12 شهید گمنام خواهیم بود که تعدادی از شهدا در شهرک‌های اطراف بیرجند و تعدادی نیز در 2 نقطه دیگر استان دفن خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا فخر پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری سازمان‌های دولتی یکی از مباحث مهمی را که دنبال می‌کند گرامیداشت عملیات‌های دفاع مقدس است. با همکاری پایگاه مسجد حضرت ولی عصر (عج) روز جمعه 20 بهمن ماه مراسم نکوداشت عملیات والفجر 8 با شیوه جدید برگزار می‌شود.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در مسجد حضرت ولی عصر (عج) برپایی نمایشگاه را خواهیم داشت و از فیلم‌های مستند درباره رزمندگان خراسان جنوبی رونمایی و برای اولین بار پخش می‌شود.

 

فخر تصریح کرد: در کنار مراسم نکوداشت عملیات والفجر 8 که همراه با خاطره‌‌گویی رزمندگان است، نمایشگاه روزنگاری دفاع مقدس و نمایشگاه کاریکاتوری با مبحث ترامپیسم برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که نمایشگاه دهه فجر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود، افزود: با هماهنگی جایگاه‌های مختلف تعداد 300 جلد کتاب بین کتابخانه‌های عمومی و نظامی توزیع خواهد شد.

 

‌ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: کتاب این خط جاده‌ها که در جشنواره کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه برتر شد و در انتشارات سپاه پاسداران به نشر رسیده است در جشنواره آثار مکتوب رونمایی خواهد شد.

 

فخر خاطرنشان کرد: اول اسفندماه میزبان 12 شهید گمنام خواهیم بود که تعدادی از شهدا در شهرک‌های اطراف بیرجند و تعدادی نیز در 2 نقطه دیگر استان دفن خواهند شد؛ زمان و مکان این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: جشنواره فانوس که بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری که مباحث مرتبط با دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام نشدنی ذکر کردند، در کشور برگزار می‌شود و گفتمان‌سازی در مورد دفاع مقدس ضرورت دارد و علاقه‌مندان تا 25 اسفندماه جاری فرصت دارند در جشنواره فانوس با مراجعه به سایت فانوس ثبت نام کنند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس (رسام) توسط سازمان هنری امور سینمایی انجام شده، برمی‌گردد به نقش نظام جمهوری اسلامی که در پایداری و عزت ایران اسلامی داشته است به خصوص فرهنگ مقاومت و ایثارگری که امت اسلامی از خودشان نشان دادند و در این راستا برای اولین بار در بین فیلم سازان جوان کلید خورد.

 

فخر افزود: رویکرد امسال جشنواره رسام، مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی  فیلم های 180 ثانیه‌ای، مستند، داستانی، نماهنگ و فیلم نامه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا 20 اسفندماه سال جاری  مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند و اعلام نظر کمیته داوران در 20 فروردین 1397 خواهد بود؛ زمان برگزاری جشنواره اوایل خردادماه 1397 مصادف با ایام فتح خرمشهر در خوزستان خواهد بود و برگزیدگان دعوت خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که جشنواره رسام در قالب 6 موضوع برگزار خواهد شد، افزود: کلیه نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند در جشنواره رسام ورود پیدا کنند و تمام فیلم های کوتاهی که از سال 1395 تولید شده‌اند می توانند در جشنواره رسام ارائه شوند و به داوری گذاشته شوند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت با محور تجلیل از زنان ایثارگر دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که همزمان با سایر استان‌ها در سراسر کشور و مصادف با سالروز تولد حضرت زهرا (س) در نیمه دوم اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

 خراسان جنوبی میزبان 12 شهید گمنام در اسفند/ 20 بهمن مراسم نکوداشت عملیات والفجر8

وی افزود: رویکرد اصلی امسال جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، بحث مدافعان حریم امنیت کشور خواهد بود که با تکیه بر تجلیل از شهدای مرزبانی برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: نمایشگاهی از فعالیت های 5 ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در روزهای پایانی دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها