برای درمان، بهداشت و بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان ۱۴ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۴۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آزاد زاهدی رئیس ادراه بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه این نهاد در کنار خدمات خود به مددجویان تحت حمایت به درمان و بهداشت خانوار‌های تحت حمایت توجه ویژه دارد، گفت: برای ارائه ۱۰۰ هزار مورد خدمات مختلف درمانی، بهداشتی و بیمه‌ای مددجویان تحت حمایت ۱۴ میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه کمیته امداد کردستان با ۲۵۳ مرکز درمانی قرارداد دارد، افزود: ۸۱ هزار مورد خدمات درمانی به ارزش هفت میلیارد تومان از طریق بیمه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در ۹ ماهه نخست سال جاری ارائه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان از دیگر سرفصل‌های خدمت حوزه درمان کمیته امداد است، گفت: ۱۲۰ میلیون تومان برای اهداء بسته‌های بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشت، بهسازی محیط اشتغال و پرداخت سبد غذایی بیماران مسلول هزینه شده است.

زاهدی با بیان اینکه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی از دیگر خدمات کمیته امداد است، گفت: برای حق بیمه اجتماعی شش هزار نفر از مددجویان تحت حمایت چهار میلیارد تومان در ۹ ماهه نخست سال جاری پرداخت و ۱۴۳ نفر نیز از مزایای این طرح بهره‌مند و هم اکنون مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند.

وی اعلام کرد: این نهاد در قالب اهداء سبد غذایی، به درمان کودکان زیر پنج سالی که دچار سوء تغذیه هستند و از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند کمک می‌کند و یک میلیارد تومان برای کمک به درمان یک هزار و ۸۰۰ نفر از این کودکان در ۹ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

رئیس ادراه بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان افزود: ویزیت، بستری، خدمات پاراکلینیکی، عینک، پروتز دندان، ویلچر، واکر، تشک مواج، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، هزینه ایاب و ذهاب، تخت، تشک مواج، پانسمان نوین و همچنین پرداخت مبلغ یکصد هزار تومان برای نگهداری بیماران نیازمند زمین گیر به صورت ماهانه از دیگر سرفصل‌های هزینه کرد اعتبارات درمانی و بهداشتی کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات