معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه مقرر شده قیمت همه خودروهای وارداتی و برند آنها در سایت سازمان حمایت ثبت شود، گفت: این مصوبه به شرکت‌های خودرویی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۴۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از توقف چندماهه ثبت سفارش خودرو برخی از شرکت های واردکننده خودرو از این موقعیت استفاده کرده و قیمت خودروهای خود را بی ضابطه افزایش دادند به نوعی که بازار دچار هرج و مرج شد و اینگونه القا شد که نظارتی بر بازار صورت نمی گیرد و این شرکت ها هرگونه که دلخواهشان است قیمت گذاری می کنند و هیچ ضابطه ای در این بین وجود ندارد.

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادخبرگزاری میزان درباره قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: ضابطه قیمت گذاری برای خودروهای وارداتی وجود دارد که بر اساس آن نرخ گذاری ها عمل می‌شود.

وی افزود: در این ضابطه، مشخص شده سازمان حمایت چه هزینه هایی را قبول می کند، به اضافه این هزینه‌ها چهار درصد سود به واردکننده داده می شود به انضمام سه درصد مالیات ارزش افزوده و سه درصد هم بابت هزینه خدمات فروش بر روی خودرو لحاظ می‌شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: شرکت‌های خودرویی باید آنالیز قیمتی خود را به سازمان حمایت ارسال کنند و پس از بررسی و اعلام نظر سازمان می توانند قیمت ها را اعمال کنند.

میرآخورلو با بیان اینکه مقرر شده قیمت همه خودروهای وارداتی و برند آنها در سایت سازمان حمایت ثبت شود، خاطرنشان کرد: این مصوبه به شرکت‌های خودرویی ابلاغ شده و منتظر دریافت آنالیز قیمتی آنها هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که بالاتر از ضابطه قیمت گذاری سازمان حمایت بر روی خودروهای خود قیمت گذاری کرده باشد با آن بدون اغماض برخورد می شود. 

ارسال نظرات