خبرهای داغ:
دهه فجر امسال محقق می شود:

بهره برداری بیش از یکهزار پروژه با حدود یکهزار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

استاندار قزوین گفت:یکهزار و ۶۹ پروژه با حدود یکهزار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۳۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدیاستاندار قزوین، در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت:پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال در سه بخش زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: از مجموع پروژه های قابل افتتاح، ۸۰۹ پروژه مربوط به حوزه زیربنایی با بیش از ۳۲۴ میلیارد تومان، ۱۱۱ پروژه اقتصادی با حدود۶۶۰ میلیارد تومان و۱۴۹ پروژه فرهنگی و اجتماعی با بیش از ۵۵ میلیارد تومان اعتبار است.
استاندار قزوین اضافه کرد:همچنین یکهزار و ۸۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
زاهدی با اشاره به تقسیم بندی پروژه های قابا بهره برداری بر اساس متولی احداث آن ها ادامه داد:از مجموع پروژه های قابل بهره برداری ۱۱۷ پروژه مربوط به بخش خصوص ۳۰۹ پروژه مشارکتی و ۶۴۳ پروژه هم دولتی است که ۲ هزار و ۵۴۴ نفر اشتغال در استان ایجاد می کند.
وی با اشاره به پیشرفت های مختلف استان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد:طول خطوط شبکه گاز استان قبل از انقلاب ۹۱کیلومتر بود اما الان به۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.
استاندار قزوین تصریح کرد:قبل از پیروزی انقلاب فقط به ۱۰ واحد تولیدی استان گازرسانی شده بود اما الان 2هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان از نعمت گاز بهره مند شدند.
زاهدی گفت:قبل از انقلاب فقط ۷۲ روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند که این آمار به ۸۲۲ روستا با بیش از ۱۰۰ هزار مشترک افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه الان بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره مند هستند، بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار مشترک فاضلاب در سطح استان داریم در حالی که قبل انقلاب اصلا شبکه فاضلاب نداشتیم.
استاندار قزوین افزود:راه روستایی استان هم از ۲هزار کیلومتر به بیش از ۵ هزار کیلومتر افزایش یافته است.
زاهدی با بیان اینکه املاک روستایی قبل از انقلاب سند نداشتند، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلا اسلامی بیش از ۵۷ هزار سند برای املاک روستایی صادر شده است.
وی ادامه داد:تعداد پروانه های بهره برداری واحدهای تولیدی استان در سال های پس از پیروزی انقلا ب از ۷۵ پروانه به ه برداری به ۶ هزار و ۱۲۱ پروانه بهره برداری افزایش یافته است.
استاندار قزوین عنوان کرد:۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی پس از انقلاب در استان قزوین احداث شده است که در ایجاد اشتغال استان نقش کلیدی دارد.
زاهدی تصریح کرد:محصولات تولیدی حوزه کشاورزی استان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ۴ برابر قبل از آن افزایش یافته است.
وی گفت:در حوزه سلامت اتفاقات خوب رخ داده و تعداد تخت های بیمارستای استان بیش از سه برابر شده است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی کاهش۹۴ درصدی مرگ و میر نوزادان و کاهش ۹۶ درصدی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال را شاهد هستیم.
زاهدی اظهار کرد:میزان باسوادی در جمعیت شهری استان به بیش از ۹۴ درصد و در جمعیت روستایی به ۸۵ درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد:فضاهای ورزشی استان هم بیش از ۳۵ برابر افزایش یافته است.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها