مدیر عامل شرکت راه آهن شمال گفت: با وجود بارش سنگین برف، مشکلی در حرکت قطارهای این شرکت وجود ندارد .
کد خبر: ۸۹۸۰۵۰۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مدیرعامل شرکت راه آهن شمال افزود: اکیپ 300 نفره راه آهن برای برف روبی و جلوگیری از یخ زدگی خطوط  راه آهن در حالت آماده باش هستند.

قطارهای مشهد-تهران که چند ساعت پیش در محدوده گرمسار متوقف شده بودند به نزدیکی ایستگاه راه‌آهن تهران رسیده‌اند،‌ اما به دلایل نامعلوم بیش از یک ساعت است متوقف شده‌اند. سیستم گرمایشی برخی از این قطارها به درستی عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسافران قطارهای مشهد - تهران که قرار بود در حرکت های مختلف از ساعت 5 صبح به ایستگاه تهران برسند با گذشت حدود 4.5 ساعت هنوز به تهران نرسیده اند.

یکی از مسافران قطار مشهد-تهران غزال در این‌باره به تسنیم گفت:‌ در حال حاضر قطار حوالی ایستگاه راه‌آهن تهران متوقف شده و یک ساعتی است که در این وضعیت قرار داریم.

وی با بیان این‌که مسئولان قطار هیچ توضیحی در این رابطه نداده‌اند، افزود:‌ نیم ساعت پیش با یک آب میوه و بیسکویت از مسافران پذیرایی شد.

وی با اشاره به بروز مشکل برای سیستم گرمایش قطار،‌تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد سیستم گرمایش قطار دارای ایراد است چون در حال ضعیف شدن است و گرمای اولیه را ندارد.

وی همچنین با یادآوری این‌که شب گذشته از زمان حرکت قطار تا حدود 3.5 ساعت بعد برق برخی کوپه‌ها قطع بود، اظهار کرد:‌ این مسئله باعث شد تا این کوپه‌ها به دلیل نبود سیستم گرمایش به شدت سرد باشند.

به گزارش تسنیم، بنا به اظهار مسولین فنی دلیل این ترافیک بی سابقه قطارها یخ زدگی سامانه سوزنبانی است.  توقف قطار ها در خط مشهد تهران به گونه ای است که قطار غزال که ساعت ١٨ دیروز مشهد را ترک کرده بود از ساعت ٤ بامداد از ورامین به تهران نرسیده است.

مسافران قطار غزال شرکت بن ریل حتی برای اقامه نماز صبح نیز هیچ إمکانی نداشتند و مجبور شدند در قطار نماز بخوانند؛ در حالی که آب اغلب سرویس های بهداشتی قطار نیز تمام شده بود. هیچ کدام از مسولان قطار تا کنون توضیحی درباره این توقف بیش از ٣ساعته نداده اند.

قطار گرگان-تهران هم در محدوده ورامین به شهرری به دلیل بارش سنگین برف و یخ زدگی متوقف شده است.

ارسال نظرات