دومین تیم سحر استان زنجان در 29 دی ماه برای حمایت‌های روحی و روانی زلزله‌زدگان به استان کرمانشاه اعزام شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۹۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل هلال احمر استان زنجان به اعزام تیم سحر برای عملیات روانی زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: این گروه متشکل از یک پزشک عمومی، یک‌روانشناس، یک مددکار و به سرپرستی رئیس اداره دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر است.

میرزایی با بیان اینکه دومین تیم سحر استان زنجان در 29 دی ماه برای حمایت‌های روحی و روانی زلزله‌زدگان به استان کرمانشاه اعزام شد، افزود:  تیم متشکل از یک پزشک عمومی، یک‌روانشناس، یک مددکار و به سرپرستی رئیس اداره دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان به مناطق اعزام شدند.

وی بااشاره به اینکه تیم سحر استان‌ زنجان که از 29 دی ماه اعزام شده است تا چهارم بهمن ماه در منطقه خواهد بود‌، اظخار داشت: مددکار گروه سحر در حوزه‌های آسیب‌های روانی احصا شده فعالیت می‌کند.

مدیرعامل هلال احمر استان زنجان گفت: بازدید از کانکس‌ها و چادرها و مصاحبه و گفت‌وگو با زلزله‌زدگان انجام گرفت و در دو روز گذشته به 38 خانم و 26 آقا خدمات ارائه شد.

میرزایی افزود: وظیفه روانشناس گروه اقدامات پیشگیرانه است و خدماتی همچون مصاحبه و مشاوره بالینی، همدلی با آسیب‌دیدگان و کاهش اضطراب‌ها انجام و در دو روز گذشته به 18 خانم و هفت آقا خدمات ارائه شد و همچنان این اقدامات در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نقش پزشک را در گروه سحر مهم و حساس برشمرد و عنوان کرد: وظیفه پزشک گروه اقدامات درمانی است و آسیب‌دیدگانی که نیاز به درمان دارند ویزیت می‌شوند و مورد معالجه قرار می‌گیرند که در دو روز گذشته به 270 خانم و 57 آقا خدمات ارائه شد.

 

ارسال نظرات