یکی از برنامه های اولویت دار کمیته امداد، ایجاد فرصت های شغلی در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه استقلال معیشتی جامعه هدف است.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۸۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بازدید استاندار زنجان از کمیته امداد استان، با بیان اینکه شورای مدیران ستادی به عنوان اتاق فکر کمیته امداد استان به صورت منظم تشکیل می شود، گفت: تدوین راهبردهای استان، ارزیابی ها، رصدها و پایش ها در این شورا مطرح می شود تا بتوان مواردی را که در راستای وضعیت جامعه هدف مورد نیاز است، پیگیری کرد و گامی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی برداشت.

هدایت صفری با اشاره به تعاملات کمیته امداد با بانک های استان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، افزود: تعاملات بین بخشی کمیته امداد با بانک های استان به شکل مناسبی برقرار است؛ به گونه ای که تاکنون در مجموع بیش از 2 هزار فرصت شغلی با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه ایجاد اشتغال، ایجاد شده است.

وی یکی از اقدامات مهم در تعامل با بانک ها را انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین صندوق کارآفرینی امید، شرکت خودروسازی زامیاد و کمیته امداد استان عنوان کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر است 60 خودروی زامیاد در سالجاری، تحویل جامعه هدف شود که تاکنون 37 خودرو، تحویل شده و مابقی نیز در ماه های آینده تحویل داده میشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود 90 درصد مبلغ هر دستگاه خودرو از طریق تسهیلات 30 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد توسط صندوق کارآفرینی امید، تامین شده و الباقی مبلغ نیز آورده خود جامعه هدف است. ضمن اینکه 7 درصد تخفیف، در قیمت نهایی خودرو اعمال می شود تا در ایجاد اشتغال مخصوصاً در بخش روستایی، مثمرثمر باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه حدود 25 هزار خانواده، بالغ بر 43 هزار نفر در سطح استان، تحت پوشش کمیته امداد هستند که از حمایت های تک خدمتی، چند خدمتی و مستمری بگیر برخوردارند، ادامه داد: حدود 1600 یتیم، 14 هزار و 400 زن سرپرست خانوار و 18 هزار سالمند تحت پوشش و حمایت کمیته امداد استان قرار دارند. همچنین تعداد 176 خانواده نیز به علت زندانی بودن سرپرست خانوار، 2 هزار و 865 دانشآموز و 338 دانشجو نیز بهعنوان عائله این خانواده ها، تحت حمایت قرار دارند که خدماتی در بخش های مختلف به آنها ارائه می شود.

صفری به کسب رتبه نخست کشوری استان در 6 ماهه اول سالجاری در سرانه ایتام اشاره کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته سرانه هر یتیم، 140 هزار تومان از محل کمک حامیان بود که این رقم امسال به 276 هزار تومان رسیده است. همچنین امسال رتبه دوم کشور به نسبت ظرفیت استان در میزان جمع آوری زکات فطره توسط کمیته امداد استان کسب شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شاخص های بهره وری در سال 1395 نسبت به سال 1394، رشد 25 درصدی وجود داشته است، اظهار کرد: طی 6 ماهه اول سالجاری و در مقایسه با 6 ماهه اول سال گذشته در این زمینه، رشد 487 درصدی توسط کمیته امداد استان به دست آمد. همچنین در زمینه جمع آوری کمک برای زلزله زدگان، بیش از 5 میلیارد و 280 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد که از این حیث، رتبه 7 کشوری نصیب استان شد.

این مقام مسئول به پیشرفت های ساختاری و سازمانی این نهاد در استان اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات مازاد از دفتر مرکزی اخذ و در بخش های مختلف هزینه شد؛ به طوری که تامین سالن جلسات استان، اخذ وام خودرو، تامین هزینه های مختلف در حوزه مسکن و جهیزیه، خرید ساختمان اداری در شهرستان ایجرود با وجود همه مشکلات حوزه تملک دارایی های سرمایه ای که در دهه فجر، افتتاح می شود و تامین ساختمانی با کمک شهرداری صائین قلعه برای کمیته امداد این منطقه، از جمله اقداماتی است که در استان صورت گرفته است.

ارسال نظرات