اجرای طرح هاي اقتصادی و كارآفريني كه اقتصاد مقاومتي را به تحقق نزديكتر مي كند همواره از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مورد حمایت قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۱۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در نشست جمعی از بانوان فعال استان با استاندار زنجان، با اشاره به برخی اقدامات در حوزه ارتقاء سطح سلامت و بهداشت بانوان و توسعه میزان مشارکت های اجتماعی این قشر در جامعه، گفت: اجرای طرح غربالگري سلامت زنان، مهمترين پروژه از اين نوع است كه مي تواند از بروز آسيب در خانواده پيشگيري كند.

ماهرخ بلوری توان افزايي مهارتهاي تاب آوري اجتماعي زنان و خانواده را بسیار موثر دانست و افزود: این اقدام مي تواند از فروپاشي خانواده جلوگيري كرده و فضاي اجتماعي را تحمل پذيرتر كند.

وی اظهار داشت: حمايت از زنان سرپرست خانوار كه آسيب هاي ناشي از فضاي جديد اجتماعي مبتني بر خانواده هاي تك والدي را پشتيباني مي كند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان بر ضرورت ارائه آموزش هاي ویژه مهارت زندگی به خانواده ها تاکید کرد و تصریح کرد: ارائه این مهارت ها می تواند از بروز برخی آسيب های اجتماعی در سطح خانواده ها جلوگیری نماید.

بلوری راه اندازی پارك هاي بانوان در برخي شهرستانها را  حركت ارزشمندي در راستای ارتقاء سلامت، نشاط و پويائي زن و خانواده توصیف کرد و گفت: ساخت و راه اندازی فرهنگسرای زندگی در زنجان می تواند نقش خود را بعنوان یک مکان مشخص برای همگرائی زنان ایفا کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در ادامه ایجاد روز بازارها و آلاچیق های فروش محصولات را تمرینی درجهت  بالابردن تجربه کارآفرینی در میان زنان و دختران دانست و اظهار کرد: اجرای طرح هاي اقتصادی و كارآفريني كه اقتصاد مقاومتي را به تحقق نزديكتر مي كند همواره از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مورد حمایت قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود، ضرورت حضور زنان در اجتماع، سياست ، اقتصاد، توليد و ساير فضاهاي پيشرفت ايران اسلامی را امری اجتناب پذیر خواند و گفت: این ضرورت اجتماعی  ايجاب مي كرد تا با راه اندازی و فعال نمودن دفاتر امور بانوان و خانواده در تمامی دستگاه های اجرایی، فعاليت ويژه اي براي پررنگ كردن اين مشاركت و بالابردن ظرفيت جامعه صورت گيرد.

بلوری یادآور شد: در غياب فعالیت بانوان به عنوان  نيمي از جمعيت كشور نمي توان به پيشرفت اقتصادي، پويائي اجتماعي و پياده سازي آنچه كه انقلاب اسلامي در جستجوي آن است موفق شد.

وی تامین بودجه هاي مورد نیاز برای اجرای برنامه های حوزه زنان را مهم دانست و گفت: در ابتدا بودجه سازمانهاي دولتي اعم از بودجه هاي آموزشي، تعاوني، حمايتي، اجتماعي و توانمندسازي به كمك اين شبكه آمد و در پي آن كمك هاي بخش عمومي، خصوصي و حتي نهادهاي مدني اين نقشه را كامل كرد.

ارسال نظرات