عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تولیدکنندگان از اوضاع بازار کار خود نگران‌ هستند/ رقابت کاذب تولید ملی با محصولات قاچاق

یک اقتصاددان با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای از بین بردن معضل قاچاق افزود: این موضوع بسیار نگران کننده است چراکه ادامه چنین روندی موجب بی اهمیتی و بی اثر شدن قانون در مرزهای کشور شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۹۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

ابراهیم نکو اقتصاددان و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تبعات کالای قاچاق بر اقتصاد و صنعت کشور، اظهار داشت: آمار بالای ورود قاچاق به کشور موجب پدید آمدن یک جنگ رقابتی بین تولیدکنندگان داخلی و محصولات بی کیفیت خارجی شده است که متأسفانه در این جنگ محصولات قاچاق به دلیل قیمت پایین پیروز می شوند.


وی با تأکید بر لزوم اتخاد تدابیر ویژه برای از بین بردن این معضل افزود: این موضوع بسیار نگران کننده است چراکه ادامه چنین روندی موجب بی اهمیتی و بی اثر شدن قانون در مرزهای کشور شود.


نکو با اشاره به نارضایتی تولیدکنندگان و صنعتگران از وضعیت کنونی، گفت: تولیدکنندگان نگران بازار کار خود هستند. در ماه های اخیر بسیاری از صنف های صنعتی با ورود حجم بالای کالای قاچاق رو به تعطیلی رفته اند.


این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: دولت باید توجه داشته باشد که توجه به تولید ملی یکی از عوامل عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و تمام مردم ایران خواستار اهتمام دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار