خبرهای داغ:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:
رحمانی گفت: در جشنواره امسال فیلم فجر ۴۵ عنوان فیلم با مضامین آموزشی و تربیتی وجود دارد که ۳۶ فیلم برای مقطع ابتدایی، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه اول، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه دوم و ۳۰ فیلم برای تماشای دانش آموزان در کنار اولیا تهیه شده است
کد خبر: ۸۹۸۰۳۷۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین چهل و هفتمین دوره جشنواره استانی فیلم رشد با حضور جمعی از مسئولان استانی در کانون رشد مینودر برگزار شد.
خیر اله رحمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: چهل و هفتمین جشنواره فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد امسال نیز همچون سال های گذشته در مناطق چهارده گانه و آموزش و پرورش استثنایی استان از امروز آغاز به کار کرد.
وی در خصوص هماهنگی زمان افتتاح این جشنواره با ایام دهه فجر گفت: به منظور برگزاری پررونق طلیعه دهه فجر، افتتاح جشنواره فیلم رشد نیز در این ایام‌انجام می گیرد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: هدف از اجرای این جشنواره ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری و آموزش به دانش آموزان است چرا که به تجربه ثابت شده که زبان هنر، راهی مناسب برای آموزش است.
رحمانی افزود: استان قزوین در سال گذشته، جزو استان های برتر در اجرای این جشنواره بوده چرا که ۷۶ درصد از دانش آموزان استان فیلم های این جشنواره را تماشا کرده اند.
وی عنوان کرد: امسال نیز تمام مناطق آموزشی استان، با استفاده از ظرفیت های سینمایی، سالن های تبلیغات اسلامی و مدارسی که امکانات پخش فیلم را دارند، می توانند در این هفته از فیلم های جشنواره استفاده کرده و دانش آموزان به تماشای این فیلم ها بنشینند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و عدم دسترسی آنها برای تماشای فیلم ها تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر فضاهای ثابت پخش فیلم های جشنواره رشد، چند گروه سیار هم در مناطق محروم برای پخش فیلم ها اقدام کردند که این امر گام موثری برای استفاده این مناطق از امکانات این جشنواره است و امسال نیز سعی شده تا این امر انجام شود.
رحمانی در ادامه خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال فیلم فجر ۴۵ عنوان فیلم با مضامین آموزشی و تربیتی وجود دارد که ۳۶ فیلم برای مقطع ابتدایی، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه اول، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه دوم و ۳۰ فیلم برای تماشای دانش آموزان در کنار اولیا تهیه شده است.
وی با اشاره به حصور استان قزوین در این جشنواره گفت: استان قزوین نیز با دو فیلم در بخش دانشجو معلم و دانش آموزی که منتخب سراسری بود در این جشنواره حضور دارد.
گفتنی است جشنواره فیلم رشد امروز هفتم بهمن به مدت ۴ روز افتتاح شد و اختتامیه این جشنواره دهم بهمن ماه سال جاری می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها