رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه:
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح های درمانی در این شهرستان گفت: تا پایان امسال بهره برداری از 6 طرح درمانی در این شهرستان آغاز می شود.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۲۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

علی جنتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این طرح های درمانی با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات داخلی این دانشکده با 312 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: راه اندازی بلوک زایمانی با ظرفیت 12 تخت بستری با 21 میلیارد ریال و نیز بخش مراقبت های ویژه کودکان (NICU) با ظرفیت 40 تخت با یک هزار متر مربع زیربنا و با 21 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
جنتی اضافه کرد: مرکز درمان بستر خداجو به عنوان مرکزی درمانی در جهت خدمات رسانی به مردم بخش سراجو با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع و با 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح درمانی است که تا پایان سال بهره برداری می شود.
وی گفت: در این مرکز درمانی، تخت های ویژه زایمان، بستری موقت، اورژانس و نیز رادیولوژی برای خدمات رسانی بهتر ایجاد شده است.
جنتی ادامه داد: برای اولین بار در جنوب آذربایجان شرقی، بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع در بیمارستان امیرالمومنین ایجاد شده و 30 میلیارد ریال برای احداث این بخش و نیز 80 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و دستگاه آنژیوگرافی با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.
وی گفت: طرح توسعه Post CCU و CCU در فضایی با زیربنای یک هزار و 700 مترمربع و با اعتبار 15 میلیارد ریال نیز در این بیمارستان احداث شده که تا پایان سال بهره برداری می شود.
جنتی افزود: با توجه به نیاز این شهرستان به توسعه بخش فوریت های پزشکی، طرح توسعه بخش اورژانس این بیمارستان نیز با ظرفیت 20 تخت و با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع و 35 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت بوده که به زودی آماده خدمات رسانی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح های درمانی، گام های مهمی در جهت تبدیل این شهرستان به قطب درمانی جنوب آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور برداشته می شود.

ارسال نظرات