خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیش از ۱۵۰۰ مورد سرطان در قزوین به ثبت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد سرطان ثبت شده در استان قزوین وجود دارد که عدد واقعی بالاتر از این تعداد است که تعدادی از این افراد برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۸۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

منوچهر مهرام در جلسه هم‌اندیشی طرح مهر تندرستی که با حضور مسؤولان در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین عقب‌مانده‌ترین استان در کشور با توجه به نزدیکی تهران قزوین بوده که به لحاظ فقر فضا و تجهیزات عقب است.
وی افزود: استان قزوین برای تجهیز نیاز به کار ویژه و فوق‌العاده خارج از روال عادی و معمولی دارد و این نیاز احساس همچنان می‌شود و به لحاظ فضای بیمارستانی، تقریباً در استاندارد نسبت تخت به جمعیت هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: امروز شاهد بیش از یک هزار تخت در استان هستیم و به لحاظ تجهیزاتی هم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
مهرام تصریح کرد: مردم در گرفتاری و بیماری‌ها و در شرایط بحرانی خارج از استان به مداوا می‌پردازند که اتفاق خوبی نیست و این به دلیل عدم امکان تأمین تخت است.
این مسؤول اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد سرطان ثبت شده در استان قزوین وجود دارد که عدد واقعی بالاتر از این تعداد است که تعدادی از این افراد برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: حدود یک هزار و ۷۰۰ مورد سرطان در استان وجود دارد و نسبت به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در استان قزوین، یک دهم درصد از جمعیت در هر سال مبتلا به سرطان می‌شود.
مهرام توضیح داد: جراحی، شیمی درمانی، اشعه درمانی یا رادیوتراپی(سلول سرطان را از بین می‌برد) از جمله مراحل سرطان است که در خصوص رادیوتراپی استان قزوین از محدود استان‌هایی است که به این دستگاه مجهز نیست.
9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار