مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

تشکیل 294شورای زکات در روستاهای زنجان

باهدف توسعه ،نشر ،سیاست گذاری وبرنامه ریزی برای جمع آوری زکات 294شورای زکات روستایی با محوریت دبیرخانه شورای زکات استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۸۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات که باحضور مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مدیران جهادکشاورزی استان برگزار گردید ،با اشاره به اینکه زکات یک واجب الهی است وهمه دستگاهها باید درنهادینه کردن فرهنگ  زکات تلاش نمایند گفت:جمع‌آوری زکات و رسیدگی به امور نیازمندان در جامعه اسلامی از شئونات ولی وحاکم اسلامی است، و بر اساس اذن ولی‌فقیه و قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی کمیته امداد تنها نهاد متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در کشور است.

هدایت صفری رسالت شورای زکات را گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در جامعه دانست و افزود: با جمع‌آوری زکات می‌توان از منابع عظیم این فریضه دینی در حوزه رسیدگی به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندان به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در تبلیغ برای جمع آوری زکات علاوه بر حضور مبلغین زکات وتبلیغ چهره به چهره آنان  از ظرفیت مهندسین کشاورزی نیز به عنوان عاملین زکات می توان بهره برد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فضاسازی محیطی تصریح کرد: کمیته امداد استان زنجان در 9ماهه امسال 231تابلو با مضامین فریضه الهی  زکات در ورودی روستاهها با اعتباری بالغ بر64 میلیون تومان از محل اعتبار دهیاریها نصب کرده است همچنین به منظور اهمیت پرداخت زکات باهمکاری شهرداریها تعدادی از خیابانها ومیادین نیز در سطح شهرستانهای  استان  بنام زکات نامگذاری شده است تااهمیت این فریضه الهی برای مردم تبین شود.

هدایت صفری گفت:علاوه بر نصب تابلو در روستاها،2424مترمربع فضاسازی محیطی ودیوار نویسی  در سطح استان انجام شده که برای این منظور مبلغ سیزده میلیون و400هزار تومان هزینه شده است .

وی به نقش موثر صدا وسیما در جمع آوری زکات اشاره کرد وگفت : در 9ماهه امسا ل بیش از 935دقیقه برنامه درمورد زکات از صدا وسیمای مرکز زنجان پخش شده است.وامید آن داریم با تلاش وهمت مضاعف وتعامل صداوسیما بتوانیم چندین برنامه مستقل وخاص برای زکات تهیه وتولید نماییم.

صفری  توزیع پوستر، نوشتن احادیث کوتاه در مورد زکات و آثار و برکات آن، نوشتن شعارهای مناسب، تهیه بروشورهای کوتاه و پرمحتوا، نصب بوم و پارچه نوشته ها با محتوای احادیث شریف معصومان علیهم السلام مبنی بر ترغیب مردم به ادای زکات و نصب آنها در محلهای مناسب و اماکن عمومی از دیگر اقدامات کمیته امدادعنوان کردوگفت:تعداد55مبلغ زکات نیز در سطح روستاهای استان به تبلیغ این واجب الهی مشغول هستند.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی استان نیز با اشاره به عملکرد خوب کمیته امداد استان در جمع آوری وهزینه کرد زکات از آمادگی این سازمان برای کمک به امر جمع آوری زکات بااستفاده از تمام ظرفیت ها خبر دادوگفت:باتمام قوا وحرکت جهادی در فرهنگ سازی وترویج زکات در کنار کمیته امداد خواهیم بود.

ارسال نظرات