مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت: هفتمین جلسه کارگروه تربیتی ،اخلاقی باحضور اعضای محترم اواخر دی ماه در سالن جلسات سازمان برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۷۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)، مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت: هفتمین جلسه کارگروه تربیتی ،اخلاقی باحضور اعضای محترم اواخر دی ماه در سالن جلسات سازمان برگزارشد.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام اله  مجید آغاز گردید.

ابتدا ریاست محترم جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کار گروه اشاره ای به دستور کار مشخص شده در جلسه گذشته نمودند. موضوع جلسه کارگروه : شاخص های تربیت انقلابی یا راه کار های ارتقاء تربیت انقلابی با محوریت سند تحول بنیادین. ریاست محترم جلسه با اشاره به موضوع فوق سه نکته را ایراد نمودند که شامل موارد ذیل می باشد:  نکته اول : با توجه به موضوع و دستور کار که قرار است روی آن کار کنیم و راه کار های پیدا کنیم و آن را تبدیل به ایده ، فکر، طرح و پیشنهاد بکنیم لذا قالبی  می خواهیم که در چار چوب آن قالب کار را پیش ببریم و با توجه به نظر همه دوستان ، تولید و محصول آن برخواسته از نظر جمعی خواهد شد و بیشتر چکش خورده و دلپذیر تر خواهد شد و بیشتر نواقص و محسناتش معلوم خواهد شد و یک کار خوب  و ایده آل در می آید .بنابراین پیشنهاد اینجانب این است با توجه به موضوع که مشخص است قالب را ما به این شکل می توانیم به آن ورود کنیم ، ما باید برای خودمان تعریف کنیم که این تربیت انقلابی چیست و ماهیت و ضرورت آن چیست و به یک فهم و درک مشترک از این مفهوم برسیم و اهمیت ضرورت و جایگاهش کجاست؟ لذا اولین چیزی که توی این قالب قرار می گیرد ماهیت آن است (یعنی اهمیت ، ضرورت و جایگاهش در نظام تربیت دینی و اسلامی کشور)   نکته دوم:  شاخص های تربیت انقلابی و تربیت دینی کدامند؟ که در زمان حاضر دو الگو شاخص داریم ( حضرت آقا و امام ((ره)) ) مطالب خوب و ارزنده از این دو بزرگوار در این زمینه داریم . نکته سوم: آسیب های تربیت دینی و انقلابی  را باید مورد بررسی قرار دهیم .  

ارسال نظرات